اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز:

برای دوری از فتنه‌ها باید به قرآن روی آورد

رئیس ستاد اقامه نماز گفت:‌ در برابر فتنه‌ها باید به قرآن روی آورد.

برای دوری از فتنه‌ها باید به قرآن روی آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ظهر امروز حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر در جمع علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان زنجان اظهار داشت: طلبه‌ها باید به هدفی که از طلبگی دارند آگاه باشند.

وی بر ضرورت توجه به کسب رضای خداوند متعال تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی انسان باید بر اساس کسب رضای خداوند متعال بوده و خروجی باید کاربردی بوده و خود را برای پاسخگویی به مردم آماده کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در برابر فتنه‌ها باید به قرآن روی آورد، تصریح کرد: قرآن باید محور همه امور بوده و توجه جدی به قرآن به عنوان برنامه زندگی انسان شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه باید همه روزهای انسانی قرآنی باشد، بیان داشت: توجه به قرآن در امور زندگی موجب می‌شود تا انسان راه گمراهی را طی نکند.

قرائتی بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های مساجد در همه استان‌ها تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت مساجد در طول سال استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به شکرانه داشتن آب و هوای مناسب باید طلبه‌های زنجانی دو برابر طلبه‌های استان‌های گرمسیر باسوادتر باشند، اضافه کرد: باید از چنین وضعیت مطلوب آب و هوایی بیشتر استفاده کرد.

این مسئول تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه حوزه‌های علمیه را نیز نادرست دانست و ابراز داشت: باید طلبه در همه احوال و در روزهای تعطیل نیز مشغول به فعالیت در حوزه دین باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز بر ضرورت مدیریت زمان در برنامه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: داشتن برنامه زمانی مناسب موجب بهبود روند فعالیت‌ها در طول شبانه‌روز می‌شود.

قرائتی مراجعه به قرآن کریم را موجب دوری انسان از گناه و آشفتگی‌های روحی دانست و بیان داشت: برای زندگی بهتر باید امور قرآنی در جامعه پیاده شود.

وی با بیان اینکه مشکل امروز جامعه قرآنی نبودن جامعه است، خاطرنشان کرد: باید انسان به دنبال فعالیت‌هایی باشد که علاوه بر واجب یا مستحب بودن، نیاز فرد یا جامعه باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه قرآن در جامعه مهجور مانده است، ادامه داد: ضعیف‌ترین مواد منبری‌های استفاده از قرآن است.

رئیس ستاد اقامه نماز بر ضرورت توجه به تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: هر روز باید جلسات تفسیر در حوزه‌های علمیه به راه باشد.

قرائتی با اشاره به ظرفیت حوزه‌های علمیه اذعان داشت: حوزه علمیه باید در زمینه تفسیر قرآن پله‌های ترقی را بپیماید.

وی عرفان برخاسته از فقیه را مورد توجه دانست و متذکر شد: عرفان‌های کاذب امروزی به درد جامعه انسانی نمی‌خورد.

انتهای پیام/73003/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول