اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان خبر داد

تحصیل 1100 بانوی زنجانی در حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان گفت: یک‌هزار و 100 بانوی زنجانی در حوزه‌های علمیه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 1100 بانوی زنجانی در حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام بلال محمدی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد:‌ پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شده و تا دهم اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان شش واحد حوزوی خواهران فعالیت می‌کند، افزود: پنج مدرسه حوزه‌های علمیه نیز در استان زنجان فعال است.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهر زنجان سه مدرسه علمیه فعالیت می‌کند، بیان داشت: در شهرستان‌های ابهر، قیدار و هیدج نیز سه مدرسه در حال حاضر فعالیت دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان از تحصیل 750 طلبه خواهر در مقطع کارشناسی خبر داد و افزود: 130 خواهر نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و 100 بانوی زنجانی در حوزه‌های علمیه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند، ابراز داشت: این امر نشان دهنده ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه استان زنجان است.

وی با بیان اینکه تا 10 اسفند ماه سال جاری نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در این ایام نسبت به نام‌نویسی خود اقدام کنند.

این مسئول حضور در فضای پاک و معنوی حوزه را از امتیازات حوزه‌های علمیه برای خواهران دانست و گفت: توفیق تحصیل معارف دینی و اهل بیت (ع) از دیگر امتیازات محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان با اشاره به اینکه نظام اسلامی فرصت مغتنمی را برای تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه به وجود آورده است، بیان داشت: باید بانوان از این نعمت بیشتر استفاده کنند.

محمدی با بیان اینکه در حوزه علمیه به روش‌های مختلف بانوان می‌توانند تحصیل کنند، یادآور شد: روش‌های مختلف تحصیل موجب شده تا همه بانوان بتوانند در زمینه کسب معارف اسلامی موفق باشند.

وی از ارائه شیوه‌های حضوری، نیمه حضوری، پاره وقت و باز پذیری در حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: باید بانوان از این فرصت برای ارتقای معارف دینی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/73003/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول