اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه:

پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خبر داد.

پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علی مقنی‌نصرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این مسابقات ویژه طلاب برادر است ضمن اینکه از سال 88 تاکنون چهار دوره این مسابقات برگزار شده است.

وی ادامه داد: پنجمین دوره مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل،‌ تفسیر، معارف حدیث و حفظ حدیث برگزار می‌شود.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مرحله نخست این دوره از مسابقات به صورت استانی 15 اسفندماه سال‌ جاری در رشته‌های حفظ یک جزء، پنج جزء، 10 جزء، قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مسابقات رشته‌های معارف حدیث، حفظ حدیث و تفسیر به صورت کتبی چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

مقنی‌نصرآبادی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات در رشته‌های حفظ 20 جزء قرآن، کل قرآن و قرائت تحقیق 18 و 19 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سال نسبت به سال گذشته حضور و استقبال طلاب بیشتر بوده و افزایش پیدا کرده است، گفت: 800 نفر از طلاب در سال 88 در نخستین دوره مسابقات قرآن شرکت کردند و تعداد طلاب شرکت‌کننده در مسابقات افزایش پیدا کرد و در سال گذشته به چهار هزار نفر رسید.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در قالب پوستر، بنر و پیامک اطلاع‌رسانی شده است و امیدواریم امسال حداقل پنج هزار نفر در این دوره مسابقات ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: مهلت ثبت‌نام در این دوره مسابقات تا پایان بهمن‌ماه سال‌ جاری است و برای رشته حفظ و قرائت قرآن تمدید نمی‌‌شود.

مقنی‌نصرآبادی یادآور شد: طلاب در راس کسانی هستند که باید با قرآن مانوس باشند و رسالت، درس و بحث آن‌ها با قرآن و حدیث است بنابراین برای انس و آشنایی بیشتر طلاب و مدارس علمیه حوزویان و روحانیون با فرهنگ قرآن و حدیث این مسابقات در بعد ترویجی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن زمینه‌ای را مهیا می‌کند تا طلاب وارد فضای قرآن و حدیث شوند و از سوی دیگر شناسایی طلاب مستعد و نخبه در زمینه حفظ و قرائت قرآن و آموزش آن‌ها و انسجام برنامه‌های قرآنی حوزه از اهداف دیگر مسابقات است.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه یادآور شد: با برگزاری مسابقات قرآن و حدیث سیرهای مطالعاتی تفسیر و حدیث در بین طلاب گسترش پیدا می‌کند و این امر مقدمه‌ای برای عمل به مفاهیم قرآن است.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول