اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

شرایط تحصیل استعدادهای جوان در حوزه‌های علمیه فراهم شود

امام جمعه یزد گفت: حوزه‌های علمیه استان یزد برای جلوگیری از افول حوزه، شرایط تحصیل استعدادهای جوان را برای تحصیل در حوزه‌های یزد فراهم کنند.

شرایط تحصیل استعدادهای جوان در حوزه‌های علمیه فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فرهیختگان حوزه‌های علمیه استان یزد اظهار داشت: حوزه علمیه یزد سوابق بسیار طولانی دارد و علمای بزرگی مانند سید محمد کاظم یزدی، شیخ عبدالکریم حائری یزدی، علومی‌ها، فرسادها و ... در این حوزه‌ها تحصیل کرده‌اند.

وی، یزد را استانی زرخیز از نظر علما و دانشمندانش دانست و بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید هنوز هم در این مسیر گام بردارند.

امام جمعه یزد جدی بودن در تربیت طلاب و جلوگیری از افول حوزه را از مواردی عنوان کرد که باید در اولویت کاری حوزه‌های علمیه استان یزد قرار گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: شرایط در حوزه‌های علمیه استان یزد باید به نحوی فراهم شود که استعدادهای این حوزه به تحصیل خارج از استان یزد تمایل پیدا نکنند.

ناصری خاطرنشان کرد: متاسفانه در دهه‌های گذشته، تعداد زیادی از استعدادهای درخشان حوزه‌های علمیه با سایر مناطق رفته‌اند و یزد از فیض حضور آنها بی‌نصیب شده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: در استعدادهای جوانان یزدی یک ویژگی بسیار خوبی وجود دارد و آن این است که در آنها تمایل به دین به میزان زیادی وجود دارد و باید تلاش کرد از این ویژگی به بهترین نحو استفاده شود.

وی بیان کرد: در دانشگاه‌ها از استعدادهای جوانان استفاده می‌شود اما ممکن است برخی از این استعدادها به سمت مناسبی کشیده نشوند اما ویژگی‌ حوزه‌های علمیه متفاوت است.

ناصری با بیان اینکه یزد به لحاظ پرورش علمای دین در کشور یک قطب بوده است، عنوان کرد: بیش از 40 سال مرجعیت عامه شیعه در یزد بوده است و یزد باید دوباره سرآمد حوزه‌های علمیه شیعه شود.

وی تصریح کرد: باید از حضور اساتید و بزرگان استفاده کنیم و بزرگان علمی و دینی مانند شهید صدوقی و ... را دوباره احیا کنیم.

در این مراسم از فرهیختگان حوزه‌های علمیه استان یزد در پنج رشته فقه، اصول، کلام، تفسیر و فلسفه اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول