اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاسارگاد خبر داد

صدور مجوز راه‌اندازی حوزه علمیه پاسارگاد

امام جمعه پاسارگاد گفت: مجوز راه‌اندازی حوزه علمیه پاسارگاد گرفته شده است و برای سال تحصیلی آینده دانشجو می‌پذیرد.

صدور مجوز راه‌اندازی حوزه علمیه پاسارگاد

حجت‌الاسلام علی طالبی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسارگاد اظهار داشت: در دوره غیبت صغری امام زمان(عج) اساس و پایه حوزه‌های علمیه ریخته شده است و در طول قرن‌های متمادی تاریخ تشیع شخصیت‌های بزرگی در این حوزه‌ها پرورش یافته‌اند.

امام جمعه پاسارگاد افزود: فقها و مفسران و همچنین شخصیت‌هایی که در رشته‌های مختلف علوم انسانی تبحر داشته‌اند و بهترین خدمات فرهنگی و معرفتی را به جهان شیعه انجام داده‌اند، پرورش یافته همین حوزه‌های علمیه هستند.

طالبی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه چند مرکز آموزش عالی با حدود بیش از 2 هزار دانشجو در پاسارگاد وجود دارد خلا نبودن یک حوزه علمیه در این شهرستان احساس می‌شد.

وی اضافه کرد: در زمینه راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت و موافقت آن نیز گرفته شده است و از سال تحصیلی آینده این حوزه علمیه در شهرستان پاسارگاد دانشجو می‌پذیرد.

امام جمعه پاسارگاد با بیان اینکه در آستانه فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی حوزه علمیه در پاسارگاد هستیم،ابراز داشت: انتخاب تحصیل در حوزه‌های علمیه به لحاظ موقعیت‌های اجتماعی و شغلی جز بهترین انتخاب‌ها و مشاغل می‌تواند باشد.

طالبی‌نژاد بیان داشت: امروزه مراکز مختلفی در جامعه نیاز به طلاب و روحانیون جوان و استفاده از علوم آنان دارند بنابراین اگر یک جوان مستعد بخواهد برای آینده زندگی خود برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشد جزو بهترین اولویت‌ها، انتخاب راه‌ طلبگی و حوزوی و سربازی امام زمان است.

انتهای پیام/2448/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول