اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شد

بازدید 7 میلیون گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بویراحمد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش‌ ‌از هفت میلیون گردشگر از مناطق مذهبی، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان بویراحمد دیدن کرده‌اند.

بازدید 7 میلیون گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بویراحمد

محمدکاظم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به پیش‌رو بودن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی اظهار کرد: با آغاز سال جدید و با توجه به وجود آب و هوای مناسب در سطح کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن شهرستان بویراحمد سالانه شاهد ورود گردشگران زیادی به این شهرستان هستیم.

این مسئول تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به گردش‌پذیر بودن شهرستان بویراحمد و وجود مناطق گردشگری، تاریخی و مذهبی دستگاه‌ها هم‌افزایی خوبی با هم داشته باشند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بویراحمد اشاره‌ای به جاذبه‌های گردشگری شهرستان داشت و گفت: بیش‌ از 300 اثر تاریخی و 600 جاذبه طبیعی و گردشگری در بویراحمد وجود دارد که قدیمی‌ترین آثار مربوط به 12 هزار سال پیش در دوره نوسنگی تا دوره قاجار است.

رحمانی با تاکید بر این‌که شهرستان بویراحمد دارای آب و هوایی مناسب و متبوعی است، اذعان کرد: با وجود تعداد زیاد مناطق گردشگری در شهرستان و بارندگی‌های امسال نیز شاهد سرسبزی و طراوت خاصی هستیم که پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابند.

این مسئول وجود روستاهای تاریخی تل‌خسرو، غار کلات دلی‌اولاد علی مومن،‌ غار چال امیر خان در ابتدای روستای گنجگون،‌ شهر تاریخی زی‌زی،‌ گورستان تاریخی تاج امیری در ساحل رودخانه آبشار را از مهمترین آثار تاریخی شهرستان بویراحمد عنوان کرد.

وی با تاکید بر این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش ‌از هفت میلیون گردشگر از مناطق مذهبی، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان بویراحمد دیدن کردند، گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته امید می‌رود این میزان افزایش رو به رشدی داشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: در چهار نقطه از شهر یاسوج بازارچه‌های صنایع‌دستی، آداب و رسوم شهرستان،‌ غذاهای محلی، ‌لباس‌های محلی و صنایع دستی در چهار نقطه میدان معلم، ترمینال، آبشار و میدان جهاد نمایشگاه در معرض دید مسافران و گردشگران نوروزی قرار می‌گیرد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد به ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان اشاره کرد و گفت: استقبال از مسافران نوروزی 93 در شهرهای یاسوج و مارگون به نحو مطلوب اجرا می‌شود و گردشگران را در طول سفر به منظور راهنمایی و بازدید از مناطق همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/82011/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول