اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سقز در کارگروه گردشگری کردستان مطرح کرد

لزوم توجه ویژه به زیرساخت‌های گردشگری

معاون فرماندار سقز با اشاره به اسکان 60 هزار مسافر در تعطیلات نوروزی سال گذشته، خواستار توجه ویژه به زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان شد.

لزوم توجه ویژه به زیرساخت‌های گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل رستم‌پور ظهر امروز در کارگروه گردشگری کردستان که با حضور اعضای ستاد تسهیلات خدمات نوروزی در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت مدارس در بحث اسکان مسافران نوروزی به ویژه در شهرستان‌هایی که از لحاظ هتل و مهمان‌سرا با کمبود روبه‌رو هستند، ضروری است.

وی با بیان اینکه هتل‌ها و میهمانسراهای سقز تنها ظرفیت 256 تخت را دارند، ادامه داد: در حال حاضر 36 مدرسه با ظرفیت 2 هزار نفر در سطوح الف، ب و ج در این شهرستان در راستای خدمات‌رسانی به مسافران آماده شده است.

به گفته معاون فرماندار سقز، براساس آمار غیر واقعی در گذشته سالانه بیش از یک ‌میلیون و 100 هزار مسافر به شهرستان سقز سفر ‌کردند.

رستم‌پور تصریح کرد: در سال گذشته براساس آمار واقعی، بیش از 560 هزار مسافر به شهرستان سقز مسافرت کرده و 60 هزار نفر از این تعداد اسکان داشته‌اند.

به گفته وی، بیش از 11 هزار نفر از مسافران مقیم در این شهرستان در مدارس و مابقی در چادرها اسکان داده شده‌اند.

معاون فرماندار سقز افزود: با توجه به این آمار، آماده‌سازی تعداد بیشتر مدارس به منظور اسکان مسافران نوروزی در سال‌جاری امری ضروری است و باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.

رستم‌پور از تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی و تصویب بیش از 40 مصوبه در این ستاد در سطح شهرستان خبر داد و گفت: اختصاص حیاط برخی از مدارس که در مراکز شهر قرار دارند به منظور استفاده مسافران در دستور کار قرار گرفت و تمهیدات لازم با همکاری آموزش و پرورش سقز در این راستا صورت گرفته است.

وی بر افزایش تعداد خانه‌های استیجاری با توجه به درخواست‌ها و همچنین نیاز تاکید کرد و گفت: این شهرستان به عنوان شاه‌راه ورود و خروج مسافران و گردشگران باید در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها به صورت ویژه‌تر دیده شود.

به گفته معاون فرماندار سقز، افزایش سهمیه آرد شهرستان‌هایی که گردشگرپذیری بیشتری دارند ضروری است تا مشکلی در بحث تامین نان برای مسافران پیش نیاید.

معاون فرماندار سقز در پایان از نصب سه تابلوی ال.ای.دی در شهر سقز به منظور انجام تبلیغات فرهنگی و شهری و خیرمقدم به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: تمام تلاش ستاد ایجاد بسترهای لازم برای استقبال و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به میهمانان نوروزی است.

انتهای پیام/79002/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول