اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

شهرداران به دنبال شاخصه‌های شهر باشند

استاندار قزوین گفت: شهرداران باید به دنبال شاخصه‌های شهر باشند.

شهرداران به دنبال شاخصه‌های شهر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مرتضی روزبه ظهر امروز در همایش شهرداران استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بر خلاف سایر دستگاه‌های موجود، اقداماتی را که شهرداری‌ها انجام می‌دهند بیش از سایر دستگاه‌ها به چشم می‌آید.

روزبه ادامه داد: قضاوتی که افکار عمومی در خصوص اقدامات شهرداری می‌کنند به واقعیت نزدیک است به طور مثال اگر ما شاهد این بودیم که مردمی شهری از شهردار آن منطقه تعریف می‌کند حتما در آن جا اتفاق خوبی افتاده است و در این زمینه عکس این واقعیت هم صدق می‌کند.

وی خطاب به شهرداران بیان کرد: هر گاه توانستید شهردار خوبی برای خود باشید آنگاه می‌توانید برای مردم شهرتان هم شهردار خوبی باشید، نمی‌شود یک ضمیر آلوده داشته باشید و به دنبال پاکسازی خیابان‌های شهرتان باشید.

استاندار قزوین اضافه کرد: شهرداران باید هر روز با خود خلوت کنند و بگویند در روزی که سپری کرده‌اند راه جهنم، یا راه بهشت را پیش گرفته‌اند، آنان باید با خود صادق باشند و به خود دروغ نگویید.

این مسئول با بیان اینکه شهروندان شهرداری را هدایت می‌کنند و این شهروند است که شهرداران را شهردار کرده است، ابراز کرد: شهرداران باید در خدمت شهروندان باشند.

استاندار قزوین ادامه داد: شهرداران، شهروند تمامی مردم شهر هستید نه فقط یک عده خاصی که مخالف یا موافق شورای شهری هستند که آنان را به عنوان شهردار انتخاب کرده‌اند.

روزبه اضافه کرد: از گناهان نابخشودنی شهرداران این است که در شهر با معیارهایی چون چه کسی رأی بیشتری داده است و یا چه کسی رأی نداده است خط کشی کنید و برای اینکه بخواهید دل شورای شهر را به دست بیاورید در مردم تبعیض قائل شوید.

استاندار قزوین با بیان اینکه در هر شهر شهرداران باید به دنبال شاخصه‌های شهر باشند، تأکید کرد: به طور مثال اگر شهر از لحاظ تاریخی غنی است این شاخص را گسترش داده و اگر از لحاظ کشاورزی و صنعتی غنی است این شاخص‌ها را ارتقا دهید.

روزبه در خصوص جلب مشارکت مردم در شهرداری ابراز کرد: باید به دنبال تعامل و تفاهم با مردم باشید، شهر باید به دست شهروندان ساخته شود و توسط شهرداران مدیریت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز دنیای شهری جدید به دنبال محله و ما باید به دنبال احیای فرهنگ خودمان باشیم و به محله‌های نمونه شاخص تعریف کنیم و یک هفته را به عنوان معرفی هفته‌ها اعلام کنیم و حتی جشنواره انتخاب محله نمونه استان قزوین برگزار کنیم.

استاندار قزوین گفت: باید در کارها سلامت و کیفیت را ارتقا دهیم چراکه در بحث خدمات عمومی خیلی دچار نقصان هستیم.

روزبه ادامه داد: بحث مالیات ارزش افزوده از بحث‌های مهم است و ما باید به شهروندان توضیح بدهیم که افزایش مالیات در چه زمینه‌های صرف می‌شود و حتما باید پروژه‌ها را تعریف کرده و بر آن نظارت و تبلیغات انجام دهیم.

این مسئول در خصوص هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد: همه شهرداری‌ها گوش به فرمان استانداری باشند و هر کاری باید با هماهنگی استانداری انجام شود.

انتهای پیام/77007/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول