اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

هویت دینی به وجود مساجد گره خورده است

استاندار قزوین گفت: هر چقدر هویت مردم تقویت شود، امنیت ملی نیز افزایش می‌یابد و هویت دینی نیز به وجود مساجد گره خورده است.

هویت دینی به وجود مساجد گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: اقامه نماز یک کار تشریفاتی نیست، بلکه یک وظیفه شرعی است که بنابر آیات الهی نماز باید ما را از فحشا و منکر دور کند و متناسب با هر شغلی فحشا و منکر نیز تعریف شده و وجود دارد.

وی افزود: انسانی که مراقب جدی اوضاع و احوال خود است و به قیامت اعتقاد دارد، آن لحظه را نیز به عنوان مرخصی به حساب می‌آورد و با خضوع و خشوع نماز می‌خواند، چه برسد به این امر که ما به عنوان ساعت نماز به کارهای دیگری بپردازیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: شیطان از مجرای ورودی هر کس در او رخنه می کند و بنابر خصوصیات شغلی اخلاقی و رفتاری هر فردی آن را منحرف می‌کند.

روزبه ادامه داد: نمازی را که در قرآن حتی یک آیه‌اش عامل سالم‌سازی و پاکسازی محیط می‌شود، باید ببینیم آیا نگاه‌های ما چیزی است که در قرآن آمده است، اگر اینچنین باشد باید بدانیم که قانون‌گذار خوب مسئله‌ای را برای سالم‌سازی افراد در ادارات وضع کرده است و در غیر این صورت نه بازرسی و نه حفاظت و حراست می‌تواند سالم‌سازی و ادارات داشته باشد.

وی بیان کرد: لازمه این امر این است که ما مدیران اهل و مقید به نماز باشیم، هنر پیشه نباشیم، دین بازی نکنیم برای چند روز کار کردن در سیستم اداری دنیا و آخرت خود را از مسیر مستقیم دور نکنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: باید برای کارمندان مقید بودن مدیران به نماز ثابت شود و این امر تنها از عهده مدیران می‌آید.

روزبه تصریح کرد: خدا می‌داند در جمهوری اسلامی کار کردن خیلی سخت است و اگر بدون ضوابط، تنها به دنبال گرفتن پست باشیم پله‌های جهنم را پایین رفته‌ایم.

وی در خصوص اهمیت مساجد نیز ابراز کرد: ما نسبت به مساجد در جمهوری اسلامی خیلی غفلت کردیم همه می‌دانیم مساجد کارکردهایی دارند که هیچ مکانی نمی‌تواند جایگزین آنها شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: هر چقدر هویت این مردم تقویت شود امنیت ملی نیز افزایش می‌یابد و هویت دینی نیز به وجود مساجد گره خورده است.

روزبه بیان کرد: ما از مسجد محله به عنوان یک شبکه محلی غفلت کردیم و ارتباطات مذهبی نیز به دنبال این امر قطع شده است، مساجد نسبت به خدماتی که برای جمهوری اسلامی ارائه می‌کنند اصلاً بار مالی بر دوش نظام ندارند بلکه خدمات رایگان بی‌نظیر از مساجد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بالا بردن هویت این مردم یعنی بالا رفتن امنیت کشور و با ارتقا این هویت، امنیت کشور نیز تضمین می‌شود و مدیران باید بر این امر اهتمام داشته باشند و در هر محله‌ای که زندگی می‌کنند باید عضو مؤثر مسجد محله خود باشند و راه را برای توسعه آن مسجد باز کنند.

استاندار قزوین در خاتمه از سفر حجت‌الاسلام محسن قرائتی در هفته جاری به استان قزوین خبر داد.

انتهای پیام/2667/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول