اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش جیرفت خواستار شد

تغییر نگرش در مدیران کشوری و استانی نسبت به جنوب کرمان

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت تنها سه اردوگاه و آن هم فاقد هرگونه امکانات وجود دارد و این کمبودها نیازمند تغییر نگرش در مدیران کشوری و استانی نسبت به منطقه جنوب کرمان است.

تغییر نگرش در مدیران کشوری و استانی نسبت به جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد اسکندری شامگاه شنبه در همایش کارشناسان فرهنگی و هنری و مدیران کانون‎ها و اردوگاه‎های استان کرمان در این شهرستان با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز امور تربیتی اظهار داشت: نگاه تمام مدیران، علمای تعلیم و تربیت، صاحب‎نظران و فرهیختگان آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد.

وی با تأکید بر اینکه در این سند باید به آموزش و پرورش به یک نسبت اهمیت داده شود، ابراز داشت: همچنین این نگرش باید در میان مدیران نهادینه شود، زیرا این سند در حکم قانون اساسی آموزش و پرورش است.

کانون‎ها و اردوگاه‎ها پناهگاه‎های امن مقابل تهاجم فرهنگی

اسکندری با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون یکدیگر هیچ جایگاه و ارزشی ندارند، تصریح کرد: بهترین مکانی که می‎توان، دانش‎آموزان را از تهاجم فرهنگی مصون داشت، کانون‎های فرهنگی تربیتی و اردوگاه‎ها هستند که برای این امر نیازمند فضاهای مطلوب و بانشاط هستیم.

وی افزود: شاید در سال‎های گذشته تفاوتی میان مسائل آموزشی و پرورشی به وجود آمد، اما توازنی بین آنان ایجاد نشد، همان‌طور که مدرسه‎های بسیاری احداث شد، اما به امور تربیتی کمتر پرداختند.

توجه به امور فرهنگی و تربیتی عامل پیشگیری از معضلات اجتماعی است

اسکندری عنوان کرد: در سند تحول بنیادین هفت فصل وجود دارد که فصل نخست آن به ارزش‎های جامعه می‎پردازد که برای ما بسیار حائز اهمیت است، اما امروز در بخش اجتماعی با مشکلاتی مواجه هستیم که بهترین راه پیشگیری و رفع آن‎ها توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت با تأکید بر اینکه امور تربیتی باید در رأس تمام امور آموزش و پرورش قرار گیرد، گفت: جنوب استان کرمان منطقه‎ای ویژه اما مظلوم و محروم و جیرفت نیز با تمدن 7 هزار ساله مرکز ثقل آن است.

فاصله جنوب استان با مرکز عامل عدم خدمات‎رسانی مطلوب است

اسکندری بیان داشت: دورترین مدرسه در جنوب استان کرمان با مرکز آن حدود 600 کیلومتر فاصله دارد که به دلیل مسافت طولانی با اهداف ما هرگز همخوانی ندارد و نمی‎توان به تمام منطقه خدمات مطلوب ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان جیرفت تنها سه اردوگاه و آن هم فاقد هرگونه امکانات وجود دارد، اذعان داشت: تنوع آب و هوایی این منطقه در کشور بی‎نظیر است، اما وضعیت موجود جوابگوی نیازهای فرهنگی آن نیست.

اسکندری با تأکید بر تغییر نگرش در مدیران کشوری و استانی نسبت به منطقه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش در پی ارتقا فرهنگ کشور است، بنابراین امیدواریم که در اعتبارات سال آینده نگاه ویژه‎ای به این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/80001/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول