اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

معاونان پرورشی پیگیر مطالبات سند تحول آموزش و پرورش باشند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: معاونان پرورشی و مربیان تربیتی باید پیگیر مطالبات سند تحول آموزش و پرورش باشند.

معاونان پرورشی پیگیر مطالبات سند تحول آموزش و پرورش باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علی قاسمی در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان‌ها و مناطق استان که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، با اشاره به این که تربیت انسان‌های شایسته در نظام تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد، گفت: نظام تعلیم و تربیت یک نظام ارزشی و اصولی در جامعه است. 

وی با بیان اینکه دنیای امروز به‌دنبال انسان‌های شایسته است، ‌افزود: شایستگی تنها رسیدن به مدرک دکترا نیست، بلکه شایستگی در بروز استعدادها است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌‎گذاری در آموزش و پرورش، از معیارها و شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور به شمار می‌آید، تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش درست رفتار کند، جامعه نیز درست رفتار می‌کند.

قاسمی افزود: اگر به لحاظ اقتصادی به آموزش و پرورش نگاه کنیم، سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، یک سرمایه‌گذاری توجیه‌دار سودآور برای کشور محسوب می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر موضوع کیفیت بخشی در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی که از سیاست‌های مقام عالی وزارت است، اظهار داشت: اگر یادگیری در مدرسه و کلاس درس منجر به تغییر رفتار در دانش‌آموز نگردد، در کارمان موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه به گونه‌ای باید کار کنیم و کلاس و مدرسه باید به گونه‌ای باشد که تربیت مطلوب داشته باشیم، گفت: همه باید به کیفی کردن کارهای خود بپردازیم. 

قاسمی بر ارتباط معاونان پرورشی با سایر حوزه‌های برای انسجام‌بخشی سازمانی و اشاعه این دیدگاه در مدارس تاکید کرد و تصریح کرد: همه در آموزش و پرورش کار پرورشی می‌کنند و نقش معاونان پرورشی، مدیریت امور پرورشی و تربیتی در مدارس است، لذا در این مدیریت، هر عنصری باید نقش‌آفرینی کند. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه هر کسی که در نظام تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند، باید این نگاه را داشته باشد که نقش تربیتی دارد، اظهار داشت: باید فعالیت‌های پرورشی را در همه برنامه تعمیم دهیم. 

وی تاکید کرد: باید در همه حوزه ها فعال عمل کنیم و از تمرکز بر یک حوزه پرهیز کنیم. 

قاسمی با اشاره به این که کارکرد آموزش و پرورش، کارکرد فرهنگی است، افزود: معاونان پرورشی و مربیان تربیتی باید پیگیر مطالبات سند تحول آموزش و پرورش باشند. 

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول