اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان ‌جنوبی خبر داد

نجات 2 کودک گم شده در دل کوه‌های نهبندان توسط هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌ جنوبی گفت: دو کودک سه و چهار ساله نهبندانی گم شده در کوه با کمک نجات‌گران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان نجات یافتند.

نجات 2 کودک گم شده در دل کوه‌های نهبندان توسط هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از ظهر روز گذشته یکی از اهالی روستای کلاته سید علی نهبندان و نیروهای کلانتری در تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر نهبندان از گم شدن دو کودک سه و چهار ساله در کوه‌های اطراف روستا خبر دادند.

وی ادامه داد: به محض آگاهی از این خبر دو تیم واکنش سریع هلال احمر نهبندان وارد عمل شده و عملیات جست‌و‌جو و نجات در کوهستان را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به سرمای شدید هوا اشاره کرد و اذعان داشت: شدت سرما و تاریکی شب عواملی بود که سبب شد تا عملیات جست‌و‌جو و نجات به سختی انجام شود.

شهریاری با بیان این‌که این عملیات هشت ساعت به طول انجامید، ادامه داد: ساعت 30 دقیقه بامداد بود که صدای صلوات و خوشحالی امدادگران از دل کوه شنیده شد و عده زیادی از مردم که به محل حادثه آمده بودند را خوشحال کرد.

وی با بیان این‌که چشمان اشک‌آلود و سجده شکر پدر بنیامین و امیرعلی در مقابل همگان خستگی را از امدادگران گرفت، یادآور شد: استفاده از برج‌های نوری خودروی نجات، نقشه‌های در اختیار و همچنین ردگیری گم‌شدگان از طریق ردپای آنها مهمترین عوامل در موفقیت‌آمیز بودن این عملیات بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن تقدیر از تلاش‌های همیشگی و داوطلبانه امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر استان افزود: در بسیاری از صحنه‌های تلخ زندگی، امدادگران هلال احمر را می‌توان فرشتگان نجات دانست.

شهریاری متذکر شد: سامانه ندای امداد 112 جمعیت هلال احمر به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم است.

وی اضافه کرد: این شماره تلفن را می‌توان بدون استفاده از هیچ‌گونه شبکه مخابراتی در هر کجای استان از طریق تلفن همراه شماره‌گیری کرد.

انتهای پیام/69010/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول