اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

مساجد آبیک هیچ منبع درآمدی ندارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: هیچ‌یک از مساجد شهرستان آبیک منبع درآمدی ندارند.

مساجد آبیک هیچ منبع درآمدی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی صبح امروز در نخستین جلسه ستاد ساماندهی مساجد و بقاع متبرکه شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچ یک از مساجد این شهرستان منابع درآمدی ندارند، مطلوب است مکان‌های تجاری جوار مساجد وقف شود که برای تحقق این امر، فرهنگ‌سازی ضروری است.

وی اذعان کرد: به تازگی حجت‌الاسلام موسی صفی‌خانی به عنوان مسئول امور مساجد استان قزوین تعیین شده که با توجه به اینکه در شهرستان آبیک نیز متولی امور مساجد وجود ندارد، لازم است این تشکل در این شهرستان راه‌اندازی شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در سطح شهر آبیک در برخی نقاط شاهد تراکم مسجد هستیم و در برخی از نقاط، هیچ مسجدی وجود ندارد.

حسینی تصریح کرد: برای ایجاد توازن ساخت مسجد در سطح شهر آبیک، باید نقشه شهر کارشناسانه بررسی شود تا نقاط ساخت مساجد مورد نیاز تعیین شود.

این مقام مسئول از وجود 104 مسجد و حسینیه در شهرستان آبیک خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، 72 مسجد در سطح روستاها و 18 مسجد و  هفت حسینیه، زینبیه و فاطمیه در شهر آبیک وجود دارند گرچه در برخی از روستاها بین یک تا سه مسجد وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: دغدغه‌های فراوانی در خصوص افزایش مساجد در مسکن مهر وجود داشت که با احمد عجم استاندار سابق قزوین رایزنی شده بود و با مرتضی روزبه استاندار فعلی قزوین نیز این رایزنی صورت گرفته است چراکه تنها یک مسجد 200 متری در مسکن مهر احداث شده که در شأن و جمعیت سه هزار خانواری ساکنانش نیست و در شهرک خرم و قدس نیز ساخت مسجد نیاز مبرم است.

حسینی یادآور شد: درست است که در مسکن مهر، یک مسجد احداث شده ولی در خصوص نگهداری از آن هیچ فکری نشده است.

این مسئول با اشاره به این فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه مساجد سنگر است و باید حفظ شود، اذعان کرد: زمانی که مساجد مملو از جمعیت باشد بیانگر این است که دشمن مأیوس و به عقب رانده شده است ولی اگر بی‌توجهی شود باید بدانیم که از ارزش افتادیم و مغلوب دشمن شده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بیان کرد: در آیه 75 سوره مبارکه توبه به جایگاه ساخت مساجد تأکید و اشاره شده است.

حسینی اضافه کرد: در بخش بشاریات و بخش مرکزی شهرستان آبیک 19 امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد که در برخی از امامزاده‌ها مانند امامزاده زکریا(ع) روستای زرگر و احمد و محمود روستای قشلاق و امامزاده زیاران مردم حضوری جدی و پررنگ دارند ولی رسیدگی به بقاع متبرکه شهرستان آبیک بسیار ضروری است که مسئولان باید تدابیر لازم را در این زمینه بیاندیشند.

همچنین در این جلسه شهبازی نماینده راه و شهرسازی شهرستان آبیک عنوان کرد: به دلیل قولنامه‌ای بودن اراضی در شهرک فردوس با مشکل مواجه هستیم و اگر کسی زمینی وقف کند چون زمین قولنامه‌ای است، مجوز ساخت صادر نمی‌شود و از شهرداری درخواست می‌شود که تکلیف شرکت عمران گستر شهرک قدس را نیز مشخص کند.

نماینده شهرداری ادامه داد: اختلاف بر سر صورت‌حساب‌هایی است که شرکت باید به شهرداری پرداخت کند چراکه حق و حقوق مردم است و باید پرداخت شود.

نماینده شهرداری این مطلب را نیز بیان کرد که شرکت عمران گستر از شهرداری خواسته شورا را مشخص کند، بنابراین باید 10 درصد حق‌السهم شهرداری را پرداخت کند ولی متأسفانه به انحای مختلف اراضی به فروش می‌رسد که راه و شهرسازی شهرستان آبیک باید پیگیر این مسئله باشد.

انتهای پیام/77006/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول