اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مالی و اداری حوزه‌های علمیه:

یزد مقام نخست کشور در جذب طلبه و حمایت از حوزه‌های علمیه را دارد

معاون امور مالی و اداری حوزه‌های علمیه کشور از کسب مقام نخست یزد در سطح کشور در زمینه جذب طلبه و حمایت از حوزه‌های علمیه خبر داد.

یزد مقام نخست کشور در جذب طلبه و حمایت از حوزه‌های علمیه را دارد

علی‌اصغر عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با اشاره به حمایت‌های مسئولان و مردم در استان یزد اظهار داشت: پذیرش 480 هزار طلبه خانم در استان یزد چهار تا پنج برابر سرانه ملی حوزه‌های علمیه است و یزد از این لحاظ رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: حمایت و پشتیبانی مسئولان و مردم استان یزد در ساخت حوزه‌های علمیه 3.5 برابر دیگر نقاط کشور است و فعالیت 17 حوزه علمیه خواهران در این استان مایه افتخار این استان است.

معاون امور مالی و اداری حوزه‌های علمیه کشور گفت: در حال حاضر در سطح کشور396 حوزه علمیه خواهران فعالیت می‌کنند که 50 حوزه در سطح سه یا کارشناسی و تکمیلی و 245 حوزه در سطح دو با پذیرش افراد دیپلم و ارائه مدرک کارشناسی فعالیت می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر رویکرد آموزش و تبلیغ دین، احکام، مشاوره و اقامه نماز در مدارس، عنوان کرد: در حال حاضر 65 هزار طلبه حوزه‌های علمیه و 70 هزار دانش‌آموخته داریم که بالغ بر 7 هزار نفر از این تعداد در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

عبداللهی، تحت پوشش قرار دادن 450 هزار فرزند چهار تا شش سال و آموزش مفاهیم و روخوانی قرآن با عنوان‌های مهدها و مکاتب قرآنی را از فعالیت‌های طلبه‌های حوزه‌های عملیه خواهران برشمرد.

وی زنان را گلوگاه استراتژیک در جامعه دانست و اذعان داشت: موفقیت و ساخته شدن جامعه نیز در گرو ساخته شدن زنان در جامعه است.

انتهای پیام/2464/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول