اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی 13 ایستگاه مطالعه در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تاکنون 13 ایستگاه مطالعه در سطح استان زنجان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 13 ایستگاه مطالعه در زنجان

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 13 ایستگاه مطالعه در سطح استان زنجان راه‌اندازی شده، تصریح کرد: 11 ایستگاه در مرکز استان، یک ایستگاه در ابهر و یک ایستگاه نیز در شهرستان خرم‌دره راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان داشت: 11 ایستگاه مطالعه مرکز استان در امامزاده سید ابراهیم (ع)، راه‌آهن، بانک ملی شعبه سبزه میدان، بانک ملی شعبه خرمشهر، بانک صادرات شعبه بلوار آزادی، صدا و سیمای مرکز زنجان، ساختمان شماره یک و 2 استانداری زنجان، درمانگاه حکیم هیدجی، بیمارستان آیت‌الله موسوی و بیمارستان امام حسین (ع) زنجان قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: ایستگاه مطالعه شهرستان خرم‌دره در بیمارستان بوعلی شهرستان راه‌اندازی شده است.

احمدخانی با اشاره به اینکه برنامه راه‌اندازی ایستگاه مطالعه از سال گذشته در سطح کشورمان آغاز شده، افزود: در طول این مدت شش فاز از 10 فاز برنامه‌ریزی شده برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه قرار بر این بود در فاز 7 دومین ایستگاه مطالعه شهرستان ابهر راه‌اندازی شود، گفت: در فاز هشتم ایستگاه مطالعه شهرستان خدابنده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه ایستگاه مطالعه بر اساس جمعیت هر شهری ایجاد می‌شود، اذعان داشت: برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه مطالعه راه‌اندازی می‌شود.

* 300 هزار نسخه کتاب برای 6 فاز ایستگاه مطالعه در نظر گرفته شده است

این مسئول با بیان اینکه برای شش فاز ایستگاه مطالعه 300 هزار نسخه کتاب در نظر گرفته شده بیان داشت: 90 عنوان کتاب با موضوعات مختلف برای این فازها در نظر گرفته شده است.

احمدخانی در ادامه به موضوعات کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه اشاره کرد و متذکر شد: کتاب‌هایی با موضوع کودک، نوجوان، بزرگسالان، فرهیختگان، علمی، دینی، تاریخ، اخلاق، سیاسی و... در ایستگاه‌های مطالعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه 50 درصد کتاب‌های به امانت برده شده ایستگاه‌های مطالعه برگشت داده شده، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را به ایستگاه‌های مطالعه مکان‌های دیگر تحویل دهند و یا مبلغ 2 هزار تومان هزینه کتاب را به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی واریز کنند.

* وجود طرح پیک مهر در 40 نقطه استان زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه به طرح پیک مهر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: پیک مهر در 40 نقطه استان زنجان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه 100 هزار نسخه کتاب برای این تعداد پیک مهر در نظر گرفته شده، متذکر شد: پیک مهر به صورت قفسه کتاب در تعدادی از ادارات از جمله شهرداری، شورای شهر، استانداری زنجان و... نصب شده است.

احمدخانی خاطرنشان کرد: طرح پیک مهر و ایستگاه مطالعه به منظور توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح استان زنجان اجرا می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: امید است برنامه‌های مختلف نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان باعث علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتابخوانی شود.‌

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول