اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح هجدهمین ایستگاه مطالعه استان

ایستگاه مطالعه بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ افتتاح شد

همزمان با اجرای فاز ششم ایستگاه‌های مطالعه سراسر کشور، نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان کبودراهنگ در بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان افتتاح شد.

ایستگاه مطالعه بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز مراسم افتتاح و رونمایی از نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان کبودراهنگ در بیمارستان امام رضا (ع)، با حضور فرماندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، جامعه پزشکی و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در این مراسم با اشاره به اینکه، اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه در دسترسی بیشتر مردم به کتاب مؤثر است، افزود: اجرای مستمر و دقیق این طرح می‌تواند باعث افزایش سرانه مطالعه در کشور شود.

مسلم غلامی خاطرنشان کرد: این طرح بسیار خلاقانه و تأثیرگذار است که سبب می‌شود افراد از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را ببرند و در ضمن آگاهی و بصیرت در جامعه افزایش یابد.

در ادامه این مراسم مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان نیز گفت: بر اساس طراحی ایستگاه‌های موجود، 15 عنوان کتاب با موضوعات متنوع و در شمارگان مختلف در این ایستگاه‌ها قرار داده می‌شود.

ارشاد استعدادی ادامه داد: مردم می‌توانند کتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه را به امانت برده و پیش‌بینی ما این است که طی 15 روز آن را بازگردانند و در صورت علاقه‌مندی مردم به نگهداری کتاب، می‌توانند با پرداخت مبلغ 2 هزار تومان به شماره حسابی که در پشت کتاب نوشته شده، کتاب را برای خود نگه دارند. 

وی ضمن اشاره به دفتر خیرین سلامت که به صورت همزمان با ایستگاه مطالعه افتتاح شد، گفت: فاصله زیادی بین کار فرهنگی ما که ارتقاء سطح مطالعه مفید، آگاهی‌بخشی به مردم، گسترش کتاب و کتابخوانی است با کار خیری که در عرصه سلامت انجام می‌شود وجود ندارد.

استعدادی افزود: در دنیای امروز نمی‌توان به تغذیه جسم توجه داشت اما به تغذیه روح نیاندیشید زیرا این دو جزء لاینفک از هم هستند و امیدواریم با بصیرت‌بخشی و افزایش فرهنگ عمومی بتوانیم در راستای سلامت عمومی نیز قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی باعث اعتلای این نظام مقدس شده، فعالیت‌های اقتصادی و نظامی ما نیست بلکه جنبش نرم‌افزاری و فعالیت‌های علمی ـ فرهنگی صورت گرفته در کشور است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان ابراز داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز افتخار دارد که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه احداث و راه‌اندازی ایستگاه مطالعه با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم آن را اجرایی و تحقق بخشد.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول