اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران:

همدان افتخارآفرینی‌های زیادی در کوهنوردی دارد

رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران گفت: همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن صبغه درخشان در رشته کوهنوردی نامی ماندگار در کشور برای خود ثبت کرده است.

همدان افتخارآفرینی‌های زیادی در کوهنوردی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به همت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان و مشارکت دانشگاه آزاد، برنامه صعود سراسری زمستانی کوهنوردان ایران به قله یخچال صاحب‌الزمان(عج) در همدان آغاز می‌شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران در مراسم افتتاحیه صعود سراسری زمستانی کوهنوردان کشور به قله یخچال صاحب الزمان(عج) همدان افزود: همدانی‌ها در رشته کوهنوردی افتخار زیادی کسب کردند و ورزش کوهنوردی در این استان از جایگاه خوب و قابل احترامی در سطح کشور برخوردار است.

رضا زارعی افزود: همدان با داشتن قله‌های مرتفع در رشته کوهنوردی سابقه و پیشینه تاریخی دارد و زنده‌یاد محمود اجل که در علمی‌تر شدن رشته کوهنوردی زحماتی را کشیده، از نام‌آوران همدانی است.

وی اضافه کرد: نخستین فاتحان اورست ایرانی از ورزشکاران همدان بودند و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری را از این استان در ویترین نام‌آوران ورزش کشور داریم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران ابراز داشت: با ساختن امکانات در دامنه‌های قله الوند و همچنین قله یخچال شرایط خوبی برای صعودهای سراسری وجود دارد و نگاه فدراسیون به همدان به عنوان یک پایگاه خوب برای فعالیت این رشته است.

وی با بیان اینکه رشته سنگنوردی و کوهنوردی در همدان رشد مناسبی پیدا کرده، ادامه داد: این استان یکی از پایلوت‌های مهم در برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در این دو رشته ورزشی به شمار می‌رود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران یادآور شد: برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر که از رقابت‌های سطح بالای فدراسیون محسوب می‌شود به میزبانی همدان به دلیل داشتن سخت‌افزار مناسب و برگزاری موفق دوره‌های قبل بوده است.

در ادامه این مراسم رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای زمستانی استان اظهار داشت: برای مجموعه ورزش و هیئت همدان افتخار بزرگی است که میزبان یک صعود سراسری در فصل زمستان و برای فتح یکی از قلل مرتفع ایران هستیم.

مهدی کرمی عنوان کرد: این صعود باعث خواهد شد تا نمایندگان استان‌های مختلف با شرایط مکانی و امکانات بکر این منطقه آشنا شوند تا در فصول مختلف شاهد حضور گروه‌های کوهنوردی از سراسر کشور در این منطقه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همدان سال 84 نیز میزبان 700 کوهنورد کشور برای صعود سراسری به ارتفاعات الوند بود که از این نظر رکورددار صعودهای زمستانی کشور است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای زمستانی همدان افزود: همزمان با این صعود سراسری تجلیل از خدمات ارزنده پنج پیشکسوت این رشته در همدان خاطره خوبی برای همه علاقه‌مندان به این رشته ایجاد کرد.

در مراسم افتتاحیه صعود سراسری زمستانی کوهنوردان کشور به قله یخچال صاحب الزمان(عج) از خدمات ارزنده آقایان عباس رئوفی، بهروز ایزدی، حسین نعیم‌آبادی، اسماعیل صفاری و سید معین شجاعی‌لنگری به صورت باشکوهی تجلیل و تقدیر شد.

از صبح امروز پنج‌شنبه صعود سراسری به قله 3486 متری یخچال صاحب‌الزمان(عج) با حضور 400 کوهنورد خبره از استان‌های مختلف آغاز شده و کوهنوردان با عبور از دره مرادبیک، خانه‌های ییلاقی، جان پناه ایزدی، پناهگاه یخچال و قله یخچال صاحب الزمان(عج) به فتح این قله دست پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول