اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین:

پناهگاه کوهنوردی در سرعین احداث می‌شود

فرماندار شهرستان سرعین گفت: قرار است در سال آینده پناهگاه کوهنوردی با یاد و نام سید محمود موسوی رئیس سابق کوهنوردی اردبیل که در سبلان دچار حادثه شده و جان باخت احداث و راه‌اندازی شود.

پناهگاه کوهنوردی در سرعین احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی واحد پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره زمستانی و استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی در شهر سرعین اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان صعود مناسب و راحت از جبهه سرعین به کوه سبلان بهتر و راحت‌تر امکان‌پذیر است ما در تلاش هستم تا با کمک خیرخواهانه خانواده مرحوم موسوی این پناهگاه را در قسمت مناسب کوه سبلان احداث کنیم تا کوهنوردان و صعود‌کنندگان به سبلان بتوانند از این جبهه به راحتی و با کمترین دغدغه صعود کرده و امکان بهره‌مندی از زیبایی‌های این کوه سرفراز را داشته باشند.

وی عنوان کرد: ما باید از زیبایی‌ها و ظرفیت سبلان و دامنه بکر آن استفاده کنیم که تقویت رشته کوهنوردی و اسکی روی برف از گزینه‌های اصلی است به طوری که بهتر از وضعیت فعلی می‌توانیم از پیست اسکی آلوارس در برگزاری مسابقات مختلف اسکی حتی به صورت کشوری و بین‌المللی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان سرعین با یادآوری اینکه بیش از نیمی از ظرفیت گردشگری سرعین هنوز معرفی نشده و مغفول مانده است، افزود: در تداوم برگزاری جشنواره زمستانی که با استقبال خوبی از سوی هموطنان مواجه شده، به شرکت‌کنندگان نیز تخفیفات ویژه و مناسب ارائه می‌شود.

واحد ادامه داد: ما تا 9 اسفند ماه جشنواره زمستانی گردشگری سرعین را به صورت هفتگی و در روزهای پایانی هر هفته برگزار می‌کنیم اما تخفیف‌های ما شامل 50 تا 70 درصد مراکز اقامتی، 50 تا 30 درصد آب‌های گرم و 10 تا 20 درصد مراکز پذیرایی تا 20 اسفند ماه ادامه دارد هر چند که جشنواره 9 اسفند ماه به پایان می‌رسد.

فرماندار شهرستان سرعین حضور گرم و پر شور مردم شهرهای مختلف در سرعین و استفاده از ظرفیت گردشگری زمستانی سرعین را یادآور شد و تصریح کرد: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد توجه جدی به احیای قابلیت‌های این شهر در بخش‌های مختلف است که می‌تواند به منبع درآمد و تحول و تحرک منطقه کمک کند.

واحد ابراز داشت: جشنواره امسال با تنوع برنامه روبرو شده به طوری که جمعه این هفته قرار است مسابقه بزرگ تندیس‌های یخی و آدم برفی در آلوارس برگزار شده و علاقه‌مندان و مخاطبان از این برنامه استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: برای ایام تعطیلات نوروزی کمیته‌ها و گروه‌های کاری فعالیتشان را آغاز کرده‌اند و ما سعی‌مان بر این است تا با همکاری شورا و شهرداری فضای مناسب اقامتی به صورت دایمی و موقت و برخی از نیازمندی‌های واقعی را که برای حضور گردشگران ضروری و الزامی است مهیا کنیم تا مدت اقامت و ماندگاری مسافر افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان سرعین در پایان سخنان خود اذعان داشت: سرزمین چشمه‌های بهشتی نه تنها در کشور بلکه در قیاس با مناطق توریستی دنیا به خاطر داشتن ظرفیت عظیم آب‌درمانی شرایط و موقعیتی بی‌نظیر دارد.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول