اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ارشاد قاین:

نمایش«مجلس سرخ»به روی صحنه رفت

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاین گفت: نمایش«مجلس سرخ» در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد شهرستان قاین به روی صحنه رفت.

نمایش«مجلس سرخ»به روی صحنه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قاین،‌ سید سعید طالبی‌مقدم امشب در جمع مسئولان و خبرنگاران قاین اظهار داشت:‌ نمایش مجلس سرخ از تاریخ 26 بهمن‌ماه در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد شهرستان قاین به روی صحنه رفته است.

وی ادامه داد: علاقمندان به هنر می‌توانند برای تماشای این نمایش تا هفتم اسفند‌ماه امسال به این مکان مراجعه کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاین مضمون این نمایش را دینی اجتماعی دانست و ادامه داد: نمایش مجلس سرخ با گویش محلی اجرا می‌شود.

طالبی‌مقدم افزود: کارگردانی این نمایش را عباس میرزنگویی کارشناس هنری، سینمایی و سمعی بصری این اداره بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: نمایش مجلس سرخ برگرفته از یک رسم و سنت در یکی از روستاهای شهرستان قاین است که مردی از این روستا همیشه مراسم تعزیه برگزار می‌کرده اما مدتی بوده که تعزیه را اجرا نکرده و مردم روستا برای ادامه داشتن و اجرای تعزیه به سراغ وی می‌روند و این مرد دوباره اجرای مراسم تعزیه‌خوانی را آغاز می‌کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاین گفت: این نمایش به همت انجمن هنرهای نمایشی و حاصل کار هنرمندان گروه نمایش صبای این شهرستان است.

طالبی‌مقدم خاطرنشان کرد: این نمایش با بازی ناصر قوی، اکبر کارگر، زهرا صرافیان، میثم سروری، حسن کارگر، رضا عرب‌پور، عفت فدوی، الهام محمودی و فاطمه میرزایی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/69003/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول