اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاری از گروه تئاتر و حرکت کارگاه هرمزگان

نمایش "زن" از هرمزگان در جشنواره بین‌المللی تئاتر رومانی حضور می‌یابد

نمایش "زن" به کارگردانی مجید بشکال کاری از گروه تئاتر و حرکت کارگاه به نخستین جشنواره بین‌المللی تئاتر رومانی راه یافت.

نمایش "زن" از هرمزگان در جشنواره بین‌المللی تئاتر رومانی حضور می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر و حرکت کارگاه هرمزگان، کارگردان نمایش زن عنوان کرد: نمایش زن در بخش اصلی این جشنواره که برای نخستین‌بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود به روی صحنه می‌رود.

مجید بشکال درباره زمان برگزاری این جشنواره گفت: 21 تا 25 فروردین زمان برگزاری این جشنواره است که امیدواریم با رفع مشکلات مالی و حضور در جشنواره مذکور، این گروه خود را در این عرصه نیز محک بزند.

وی درباره این نمایش عنوان کرد: این نمایش در سال جاری با بازی فتحیه بقایی و مجید بشکال بر اساس نمایشنامه عروسی خون اثرفدریکو گارسیا لورکا و به کارگردانی مجید بشکال و با رویکرد کار تیمی و کارگاهی، در جریان تمرینات مخصوص شکل گرفت و در جشنواره تئاتر استانی به روی صحنه رفت و نیز در شهر بندرعباس اجرای عمومی داشت.

این فعال هنری درباره استفاده از عناصر بومی در این نمایش ادامه داد: با استفاده از عناصر بومی مثل لباس و موسیقی جنوب ایران و تلفیق آن با عناصر بومی اسپانیا در کنار ابزار مدرن و تقابل این دو با هم به شکل تازه‌ای از اجرای نمایشنامه عروسی خون دست یافتیم همچنین با نگاه به نظریات اکسپرسیونیستی و تئاتر اپیک به ایجاد فضای دوگانه در صحنه دست زده‌ایم که نشات گرفته از چالش‌های درونی و بیرونی شخصیت عروس در برخورد با موضوع است.

بشکال در پایان یادآور شد: در نمایش زن سعی شده با استفاده از بیان بدنی بازیگر و تکنیک تئاتر کاغذی به زبان تصویر در اجرا دست پیدا کنیم، به همین دلیل دیالوگ و تصویر هم‌سو با هم شکل می‌گیرند همچنین این نمایش یک تئاتر روایت گرایانه بوده که بازیگر با استفاده از ابزار صحنه‌ای به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تماشاگر خود ارتباط می‌گیرد.

انتهای پیام/88001/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول