اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن نمایش کرمان:

نخستین گروه تئاتر ایران بعد از انقلاب در کرمان تشکیل شد

رئیس انجمن نمایش استان کرمان گفت: نخستین گروه تئاتر ایران بعد از انقلاب اسلامی که با روش‌های صحیح و اصولی فعالیت می‌کرد در جهاد دانشگاهی کرمان تشکیل شد.

نخستین گروه تئاتر ایران بعد از انقلاب در کرمان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا سلطان‌زاده امشب در جمع هنرمندان عرصه تئاتر استان کرمان و آیین تجلیل از دست‌اندرکاران گروه برگزیده تئاتر شهر ایران در جشنواره فجر اظهار داشت: نخستین گروه تئاتر ایران بعد از انقلاب اسلامی که با روش‌های صحیح و اصولی فعالیت می‌کرد در جهاد دانشگاهی کرمان تشکیل شد.

وی ابراز داشت: هنرمندان شاخصی مانند مهدی ثانی، کهن، ارمز، دژاکام، پاک‌طینب، قاسمی و اکبرزاده و بنده در گروه تئاتر جهاد دانشگاهی کرمان حضور داشتیم و حقوق دریافت می‌کردیم.

رئیس انجمن نمایش استان کرمان عنوان کرد: انجمن نمایش کرمان در سال 68 راه‌اندازی شد و در آن زمان سه گروه تئاتر در این خطه فعالیت می‌کردند.

سلطان‌زاده بیان داشت: پله‌های ترقی با روی کار آمدن جوانان تحصیلکرده و با استعداد در عرصه تئاتر کرمان طی شد، اما ما هنوز به قله نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: هنرمندان تئاتر کرمان پایه‌گذار تئاتر دانشجویی در ایران هستند و سالانه شاهد حضور تئاتری‌های کرمان در جشنواره‌های مختلف هستیم.

این هنرمند افزود: گروه‌های نمایش استان کرمان در خارج از کشور هم به روی صحنه می‌روند و در سال جاری هم قرار بود، دو گروه برای اجرا به کشورهای دیگر بروند که به علت مشکلات مالی این امر محقق نشد.

سلطان‌زاده گفت: نظم، انضباط، اعتقاد و رسیدن به روح تئاتر از مهمترین ویژگی‌های جلیل امیری کارگردان و نویسنده تئاتر «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» است که این امر موجب موفقیت وی در جشنواره تئاتر فجر شد.

وی تصریح کرد: هنرمندی که روح تئاتر را دریافت کند، راه را پیدا کرده و تولیداتی که دارد، قلب‌های انسان‌ها را تصرف می‌کند و در جامعه تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/80019/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول