اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شعار دولت تدبیر و امید استفاده از همه توانمندی‌ها است

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار دولت تدبیر و امید استفاده از همه توانمندی‌ها است.

شعار دولت تدبیر و امید استفاده از همه توانمندی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسین نوش‌آبادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: اعتدال یعنی پرهیز از اسراف و تبذیر و به کارگیری نیروهایی که نگاه آنها خدمت است و دارای توانایی‌هایی هستند که دیگران از آن توانایی‌ها برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در جریان بهره‌گیری از تمام توانمندی‌ها، افرادی را که با اندیشه‌های دولت تناسب دارند و برنامه‌های دولت را باور دارند و می‌پذیرند وارد عرصه کار می‌کند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشبرد اهداف دولت در عرصه‌های مختلف را نیازمند اهتمام بسیج عمومی دانست و بر توجه ویژه به مطالبات مردم در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد.

نوش‌آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ و هنر باید انعکاسی از برخورد اجتماعی و مطالبات اجتماعی باشد، یادآور شد: در حوزه فرهنگ و هنر نباید سلیقه‌ها مد‌نظر باشد، بلکه باید نیاز و مطالبات مردم مد‌نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر وظیفه دارند مطالبات مردم را شناسایی و با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری مسئولان را با این مطالبات آشنا کنند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت رعایت هویت دینی و اسلامی در آثار هنری تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: باید تلاش شود هویت دینی و ارزش‌های انقلاب زنده بماند و با نگاه هنر روحیه امید را در مردم و جامعه تقویت کنیم.

این مقام مسئول همچنین بر لزوم پرهیز از سیاه‌‌نمایی و ضرورت رشد فرهنگ عدالت خواهی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر باید اهتمام خود را برای ترویج سبک زندگی و فرهنگ قرآنی در جامعه به کار گیرند.

وی اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر باید اهتمام خود را برای ترویج فرهنگ کشور و تبیین دستاوردهای انقلاب در قالب آثار فرهنگی و هنری داشته باشند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه استان مرکزی از مزیت‌های اسمی و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی خوبی برخوردار است که از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌ نگرفته است، گفت: پروژه‌های مناسب فرهنگی که در استان راه‌اندازی نشده  از جمله تالار مرکزی باعث شده استعدادها در اراک حبس شوند.

نوش‌آبادی بر اهمیت راه‌اندازی پروژه تالار مرکزی اراک با توجه به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی تاکید کرد و تصریح کرد: با کمک مسئولان استانی و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه تالار می‌توان از ظرفیت‌ها و استعدادهای فرهنگی و هنری استان بهره لازم را برد.

وی بر توجه ویژه به شورای فرهنگ عمومی، تقویت کانون‌های هنری در سطوح مختلف در کنار تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد، تاکید کرد و اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ در استان نشریات باید نگاه واقع بینانه به مسائل داشته باشند و انجمن‌های هنری نیز متناسب با نیاز مردم استان فعالیت کنند.

وی ماموریت مهم جامعه هنری را تلاش برای ساختن انسان کامل و جامعه متعالی و با اخلاق عنوان کرد.

در پایان حسین شاکری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی و از خدمات ارزنده و زحمات مصطفی مشایخی مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی قدردانی شد.

انتهای پیام/87002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول