اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه تأکید کرد

عزم جدی دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه از عزم جدی دولت تدبیر و امید برای حمایت از طرح‌های عملی احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

عزم جدی دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی‌اصغر ثیاب قدسی در کنفرانس خبری سی و دومین گردهمایی نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه که در سالن شهید غربالدوست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه مستلزم اتخاذ راهکارهای اساسی و عملی در احیای سریع آن است و در این راستا نباید زمان را بیش از این از دست داد.

وی بحران دریاچه ارومیه را مسئله مهم کشوری دانست و گفت: احیای دریاچه ارومیه در اولویت مباحث کاری ریاست جمهوری نیز قرار گرفته و در این راستا دولت حامی اجرای راهکارهای عملی برای احیای این دریاچه است.

ثیاب قدسی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی متعدد برای احیای دریاچه ارومیه، کنگره پیش رو را نخستین کنگره بین‌المللی در زمینه احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: 15 نفر مهمان خارجی نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به تجارب و تخصص افراد شرکت کننده در این کنگره، در دستیابی به نتایج عملی و اصولی برای احیای دریاچه ارومیه ابراز امیدواری کرد و افزود: دولت تصویب کرده است تا حمایت‌های لازم را برای احیای مجدد این دریاچه انجام داده و بودجه‌های لازم برای اجرای آنها را تخصیص دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه، چنانچه خروجی این کنگره عملی نشود، دیگر نمی‌توان امیدی به احیای آن داشت، لذا باید زمان را در اجرای راهکارها غنیمت شمرد.

ثیاب قدسی به رویکرد اساسی این کنگره در یافتن بهترین راهکار عملی برای احیای دریاچه ارومیه در سریع‌ترین زمان ممکن اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا روی طرح‌های عملی، سریع و مطمئن برای احیای این دریاچه به توافق برسیم.

گفتنی است سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه 27 و 28 بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود که نتایج این نشست تخصصی نیز 29 و 30 بهمن ماه به رئیس جمهور و مسئولان کشوری مربوطه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/61006/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول