اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی سومین استان وسیع کشور است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی با وسعتی معادل 151 هزار و 700 کیلومتر سومین استان وسیع کشور است.

خراسان‌جنوبی سومین استان وسیع کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود مالکی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال 84 که خراسان جنوبی استان شده است، تاکنون در کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی 525 مصوبه تصویب شده است.

وی با بیان این‌که در سال 86 تعداد هفت جلسه با 59 مصوبه برگزار شد، تصریح کرد: همچنین در سال 87 تعداد هفت جلسه با 70 مصوبه برگزار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال 90 تعداد 10 جلسه با 162 مصوبه برگزار شده است، اذعان داشت: از آغاز سال جاری تاکنون 10 جلسه کارگروه زیربنایی با 292 مصوبه تشکیل شده است.

مالکی ادامه داد: در این کارگروه 49 پرونده مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که در شهرهایی که زمین وجود دارد تلاش می‌کنیم حجم زمین را برای اجرای طرح‌ها کم نکنیم، متذکر شد: در شهرهایی مانند بیرجند و قاینات برای زمین محدودیت وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به طرح کالبدی خراسان بزرگ افزود: این طرح در سه استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی در دست اقدام است.

مالکی این طرح را یکی از طرح‌های بالادستی دانست و یادآور شد: اگر این طرح تصویب شود موظف هستیم طرح‌های استانی را براساس آن انجام دهیم.

وی با بیان این‌که خراسان جنوبی سومین استان از نظر مساحت در کشور است، اضافه کرد: با احتساب طبس به استان وسعت استان ما 151 هزار و 700 کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان تصریح کرد: باید این ظرفیت‌‌ها مانند معادن و گردشگری مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

مالکی خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای و گسترش شهرها در سند کالبدی گنجانده شده است.

انتهای پیام/69010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول