اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

کشاورزی تنها راه توسعه مازندران است/ تعیین فاینانس برای انتقال آب از چالوس به ساری

استاندار مازندران گفت: با توجه به وضعیت بخش صنعت و گردشگری؛ کشاورزی تنها راه توسعه استان مازندران به شمار می‌رود.

کشاورزی تنها راه توسعه مازندران است/ تعیین فاینانس برای انتقال آب از چالوس به ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ربیع فلاح‌جلودار عصر امروز به مناسبت پنجاهمین سالروز تاسیس موسسه تحقیقات برنج مازندران در جمع تولیدکنندگان و کارشناسان برنج کشور و استان با اشاره به اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد مازندران دارای شرایط و ظرفیت‌‌های خوبی برای توسعه است، افزود: در بخش صنعت و گردشگری مشکلات زیادی پیشروی توسعه وجود دارد که این مشکلات در بخش کشاورزی کمتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و مشکلات در بخش‌های صنعت و گردشگری بیشتر از بخش کشاورزی است، تصریح کرد: بخش کشاورزی دارای تنگنا هستیم که در صورت رفع می‌تواند درآمد زیادی برای مازندران تولید کند.

فلاح با تاکید بر اینکه آب کشاورزی یکی از تنگناهای این بخش به شمار می‌رود، گفت: سالانه 12 تا 13 میلیارد مترمکعب آب در مازندران به دریا می‌ریزد که کشاورزان از آن بی‌بهره‌اند.

وی با اعلام براینکه در صورت تامین اعتبار و به اتمام رسیدن سدهای بزرگ و در دست ساخت مازندران می‌توان این مشکلات را برطرف کرد، اظهار داشت: سد هراز که تاثیر بسیاری در کشاورزی مرکز مازندران دارد و نیز سدهای البرز و گلورد که از سدهای مهم مازندران به شمار می‌رود در صورت اتمام بخش مهمی از آب کشاورزی استان را تامین می‌کند.

استاندار مازندران با اشاره به کانال انتقال آب چالوس به مرکز مازندران بیان داشت: در بودجه 93 برای اتمام این طرح که نقش مهمی در توسعه کشاورزی دارد، فاینانس در نظر گرفته شده که مرحله نهایی آن در مرحله انجام است.

وی با تاکید بر اینکه زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی نیز باید به صورت جدی دنبال شود، اظهار داشت: بخش کشاورزی مازندران باید به جلو رانده شود.

فلاح گفت: مازندران برای توسعه؛ راهی جز بخش کشاورزی ندارد.

وی با بیان اینکه استان‌های مازندران و گیلان در امر خودکفایی بیشترین بهره را از داشته‌های خود ببرند، افزود: با ساماندهی تولیدات و حمایت‌های مسئولان این امر محقق می‌شود.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه افزایش ضریب کشاورزی مازندران دور از دسترس نیست، یادآور شد: این امر می‌تواند با دانایی‌ محوری و برخورد علمی با کشاورزی صورت گیرد.

انتهای پیام/86011/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول