اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

رفع مشکلات کشاورزی نیازمند ورود متخصصان دانشگاهی است

فرماندار قائمشهر گفت: برای برون‌رفت از مشکلات بخش کشاورزی و برنامه‌ریزی مناسب باید از متخصصان دانشگاهی حوزه کشاورزی کمک گرفت.

رفع مشکلات کشاورزی نیازمند ورود متخصصان دانشگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مهدی محمدی امشب در جلسه کارگروه کشاورزی قائمشهر با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه باید 30 درصد محصولات کشاورزی کشور ارگانیک شود، خواستار توجه و بررسی‌های کارشناسانه افراد متخصص و مجرب برای یافتن راهکارهای مناسب برای تحقق این برنامه در شهرستان شد.

وی با تاکید بر دفاع از حقوق کشاورزان بیان داشت: تنها با پشت‌میزنشینی و تشکیل جلسات متداول نمی‌توان از مشکلات این بخش کاست بلکه باید از متخصصان و کارشناسان زبده به‌ویژه دانشگاهی بهره‌مند شد و با بررسی‌های میدانی و رصد موقعیت اقلیمی و اراضی کشاورزی منطقه و لمس از نزدیک موانع و مشکلات این بخش باری از دوش کشاورزان کم کنیم.

فرماندار قائمشهر بر کار تیمی و پرهیز از بخشی‌نگری تاکید کرد و افزود: دانشگاه مجموعه خوبی برای کمک به کشاورزی است که باید از متخصصان دانشگاهی در کارگروه کشاورزی دعوت شود.

بخشدار بخش مرکزی قائمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه سرما و یخبندان اخیر ضرر زیادی بر کشاورزان وارد کرد، خواستار حمایت بانک کشاورزی از کشاورزان خسارت دیده شد و افزود: این بانک‌ها باید فرصت پرداخت دیون کشاورزان را تمدید کنند.

حجت‌الله مولایی با اشاره به یخ‌زدگی و خشکی نهال‌ها اذعان داشت: متولیان امر باید نهال‌هایی را که از نوع معتبر و سالم هستند با قیمت پایین‌تری در اختیار خسارت‌دیدگان قرار دهند.

وی افزود: برای رفع مشکلات ناشی از ثبت‌نام اینترنتی دریافت سوخت بخش کشاورزی بهتر است دولت برای تهیه کارت سوخت کشاورزی اقدام کند تا ماهانه کارت متقاضیان شارژ شود.

انتهای پیام/86008/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول