اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

اعطای تسهیلات ویژه مکانیزاسیون کشاورزی جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از کشاورزان تقاضا داریم تا برای توسعه مکانیزاسیون منطقه این فرصت کم‎سابقه را غنیمت شمرده و از تسهیلات ویژه که با همکاری بانک کشاورزی فراهم می‌‌شود، استفاده کنند.

اعطای تسهیلات ویژه مکانیزاسیون کشاورزی جنوب کرمان

حسین سالاری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: زمینه و بستر لازم برای تأمین ماشین‎ها و ادوات کشاورزی مورد نیاز کشاورزان فراهم و اعتبار کافی برای این تجهیزات اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه باید حداقل 50 درصد از خط اعتباری مکانیزاسیون تا اوایل اسفند ماه سال جاری جذب شود، ابراز داشت: برای افزایش ضریب مکانیزاسیون منطقه جنوب کرمان که باید در برنامه چهارم به آن می‎رسیدیم، این امر ضروری است.

سالاری تصریح کرد: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون بر اساس شیوه‎های سنتی ارزیابی نمی‎شود، بلکه اولویت‎های دیگری برای ارزیابی آن تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی و میزان مصرف انرژی از جمله مواردی است که در حال حاضر از معیارهای ارزیابی ضریب مکانیزاسیون محسوب می‎شود، افزود: اکنون کشاورزی حفاظتی در ارزیابی مکانیزاسیون نقش بسیار زیادی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه میزان مصرف سوخت در هکتار نیز مد نظر قرار دارد، گفت: خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای تمام ماشین‎ها و ادوات کشاورزی در بخش‎های زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزی‎پروری بوده است.

سالاری با اشاره به اینکه فهرست ماشین‎های استاندارد و حائز شرایط در پرتابل مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ارائه شده است، عنوان کرد: بانک کشاورزی بانک عامل این طرح است و شرایط متقاضی یا صلاحیت فنی معرفی ‎شده‎های تسهیلات با تعامل این سازمان و بانک عامل تعیین می‎شود.

وی اذعان داشت: با توجه به تأکید مقام عالی وزارت بر اهمیت بحث ماشین‎های کشاورزی و مکانیزاسیون آن در زمینه خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون منطقه جنوب کرمان در نیمه کار مدیریت و جذب به موقع این اعتبار هستیم.

سالاری خاطرنشان کرد: از کشاورزان تلاشگر این منطقه تقاضا داریم تا برای سهولت کار خود و توسعه مکانیزاسیون منطقه این فرصت کم‎سابقه را غنیمت شمرده و از تسهیلات مذکور که با همکاری بانک کشاورزی فراهم می‌‎شود، نهایت استفاده را ببرند.

وی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان نیز آمادگی دارد با برگزاری جلسه‎ها، دوره‎های آموزشی، نمایشگاه‎ها و ... در راستای افزایش درجه مکانیزاسیون و ظرفیت عملکرد کشاورزی حفاظتی و مقایسه روش‎های کاشت و برداشت مکانیزه با روش‎های سنتی اقدام کند.

انتهای پیام/80001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول