اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

تکدی‌گری از آفات جذب گردشگر است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان این‌که تکدی‌گری یکی از آفات گردشگری به شمار می‌رود، اذعان داشت: این امر عامل افزاینده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

تکدی‌گری از آفات جذب گردشگر است

به گزارش خبرگزاری از بیرجند، سید محمدزمان ابطحی بعد از ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور متکدیان بیرجند اظهار داشت: تکدی‌گری یکی از مشکلات اجتماعی است که خاص کشورهای در حال توسعه نبوده و در بعضی از کشورهای توسعه یافته نیز رواج دارد.

وی فقر، اعتیاد، اختلافات خانوادگی و اغفال کودکان را از جمله دلایل بروز تکدی‌گری دانست و تصریح کرد: متکدیان که گاه به صورت باندهای سازمان یافته فعالیت می‌کنند اغلب با تحریک احساسات مردم و فریب آنها به کسب درآمد می‌پردازند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان این‌که تکدی‌گری یکی از آفات گردشگری به شمار می‌رود، اذعان داشت: این امر عامل  افزاینده خیلی از آسیب‌های اجتماعی است.

ابطحی با بیان این‌که یکی از نابهنجاری‌های اجتماعی که نمایی از بحران در ساختار جامعه است، تکدی‌گری است، ادامه داد: افزایش و کاهش این پدیده اجتماعی به معنای وضعیت پایدار و ناپایدار جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان این‌که بین پدیده تکدی‌گری و وضعیت فرهنگی جامعه نوعی هم‌بستگی وجود دارد، متذکر شد: اگر در جامعه اسلامی پدیده‌ای به نام تکدی‌گری وجود داشته باشد پیش از آن که بیانگر اوضاع نامناسب اقتصادی باشد بیانگر وضعیت نابهنجار و نابسامان فرهنگی و اجتماعی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با اشاره به ابزارهای مبارزه با تکدی‌گری خاطرنشان کرد: جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه، ایجاد کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، آگاهی‌بخشی به کمک‌کنندگان، تلاش برای کاهش آسیب‌هایی مانند اعتیاد، تامین حداقل معیشت و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی از ابزارهای مهم مبارزه با تکدی‌گری هستند.

انتهای پیام/69010/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول