اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس خبر داد

صرفه‌جویی 11 میلیون دلاری پالایشگاه بندرعباس در مصرف گاز

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: پالایشگاه بندرعباس موفق شده است طی سال جاری با بهینه‌سازی مصرف انرژی در مصرف گاز 11 میلیون دلار صرفه‌جویی کند.

صرفه‌جویی 11 میلیون دلاری پالایشگاه بندرعباس در مصرف گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامحسین رمضانپور پیش از ظهر امروز در نشستی پیرامون فعالیت‌های اخیر در پالایشگاه بندرعباس با بیان اینکه 70 درصد هزینه‌های عملیاتی پالایشگاه‌ها مربوطه به تامین انرژی است، اضافه کرد: در این راستا همواره در پالایشگاه کاهش مصرف انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی، با اجرای طرح‌های مربوطه در این راستا، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای پیرامون امور پالایشی صورت گرفته است به نحوی که کاهش مصرف انرژی از فروردین ماه تا پایان دی ماه امسال جمعا به 57 میلیارد ریال (احتساب قیمت داخلی گاز) و 11 میلیون دلار (احتساب قیمت جهانی گاز) رسیده است.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به دلایل کاهش مصرف انرژی در این شرکت، یادآور شد: پایش بویلرها و کوره‌‌ها، به کارگیری روش‌های نو در تعمیرات و استفاده از تجهیزات کاهنده انرژی از جمله این دلایل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت نفت بندرعباس از جمله شرکت‌های مدرن در حوزه نفتی و گازی به شمار می‌رود، گفت: روند حرکتی این شرکت به سمت رعایت تمامی قوانین محیط زیستی و ارتقا کیفیت محصول است.

پالایشگاه بندرعباس واقع در غرب شهر بندرعباس و در جوار بندر شهید رجایی و بندر خلیج فارس (نفتی) قرار دارد.

این واحد پالایشگاهی ظرفیت تولید روزانه 350 هزار بشکه نفت و میعانات گازی را دارد و یکی از مهمترین پالایشگاه‌های منطقه به شمار می‌رود چرا که خوراک این پالایشگاه نفت فوق سنگینی است که از خارک انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/88001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول