اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرک صنتی مهر صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی ساخت واحد صنعتی تجهیزات پالایشگاهی

همزمان با دهه مبارک فجر ساخت واحد بزرگ صنعتی تجهیزات پالایشگاهی در شهرک صنعتی مُهر کلنگ‌زنی شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت واحد صنعتی تجهیزات پالایشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، در مراسمی عملیات اجرایی ساخت کارخانجات اسپول‌سازی و صنایع فلزی صنعتی پالایشگاهی شرکت مهندسی ساخت ونوسان با سرمایه‌گذاری اولیه 20 میلیارد ریال برای نخستین فاز و در زمینی به مساحت 6 هزار و 700 هزار متر مربع آغاز شد.

این واحد صنعتی با توجه به همجواری این شهرک صنعتی با تاسیسات پالایشگاهی و پارس جنوبی و نیاز کشور به تجهیزات صنعت پالایشگاهی ایجاد خواهد شد و در فاز نخست برای 50 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم با اشاره به موقعیت مناسب شهرک صنعتی مهر در جذب سرمایه‌گذاران و توسعه صنعتی جنوب فارس گفت: این شهرک صنعتی بستر مناسبی برای اشتغالزایی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه سرمایه‌های ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس را فراهم خواهد کرد.

علی صداقت‌پور به برنامه توسعه شهرک صنعتی مهر اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط قابل توجه و ظرفیت‌های ویژه این شهرک صنعتی در زمینه توسعه صنعتی جنوب استان فارس، در نظر داریم مساحت شهرک صنعتی مهر را از 200 هکتار فعلی به 400 هکتار افزایش دهیم.

وی با بی‌نظیر دانستن موقعیت شهرک صنعتی مُهر، اظهار داشت: این شهرک با توجه به فاصله حدود 30 کیلومتری با بندر عسلویه و همچنین همجواری با تأسیسات بزرگ نفت و گازی از موقعیتی ویژه برخوردار است.

صداقت پور از ادارات شهرستان درخواست همکاری همه‌جانبه کرد و در این مورد گفت: در صورت همکاری مسئولان و ادارات شهرستان مهر، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مایل به هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران در این نقطه از فارس خواهد بود.

وی در مورد ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران تصریح کرد: به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنم تمام تلاش خود را به کار ببندند تا در سال جاری فعالیت خود را آغاز کنند، به‌یقین خدمات و تسهیلات شرکت شهرک‌های صنعتی در سال جاری بسیار بیشتر و قابل توجه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی بیان کرد: شبکه‌های آب و برق شهرک صنعتی مهر به عنوان پروژه‌های داخلی شرکت شهرک‌ها طراحی شده است و برای تکمیل آن 30 میلیارد ریال از منابع داخلی در نظر گرفته شده و طرح تصفیه‌خانه آب نیز برای شهرک طراحی شده که پس از استقرار چند شرکت، در قالب پروژه داخلی به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: برای تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران  15 درصد  از قیمت حق انتفاع به صورت نقد و مابقی در اقساط 36 ماهه خواهد بود.

انتهای پیام/‌2448‌/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول