اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

بهینه‌سازی سیستم تصفیه فاضلاب پالایشگاه اول پارس جنوبی

مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از بهینه‌سازی سیستم تصفیه فاضلاب پالایشگاه اول پارس جنوبی خبر داد.

بهینه‌سازی سیستم تصفیه فاضلاب پالایشگاه اول پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، لیلا زارع بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان مجتمع گازی اظهار داشت: رعایت مسایل ایمنی و زیست‌محیطی امری لازم و ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در پالایشگاه‌های مختلف نسبت به ایمنی‌سازی در واحدهای مختلف اقدام کرده‌ایم که نتایج خوبی نیز در بر داشته است.

مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از نصب و راه‌اندازی چربی‌گیر رستوران این پالایشگاه به منظور عملکرد بهینه تصفیه‌خانه با کنترل عمده‌ترین سرچشمه تولید پساب بهداشتی خبر داد.

زارع با اشاره به اهمیت بهینه‌سازی سیستم تصفیه فاضلاب ابراز داشت: به منظور حذف روغن‌ها، چربی‌ها و مواد معلق، جامد و قابل ته‌نشینی از فاضلاب و جلوگیری از انسداد و گرفتگی لاین‌ها و منهول‌های منتهی به تصفیه‌خانه در OPBS و همچنین جلوگیری از اختلال در سیستم تصفیه پساب و پیش‌تصفیه فاضلاب‌های رستوران و کاهش بار آلودگی ارسالی به WWT و متعادل‌سازی کمی و کیفی پساب ارسالی به سمت تصفیه‌خانه، چربی‌گیر رستوران پالایشگاه اول نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: اصلی‌ترین مکانیسم به‌کار گرفته شده در این سیستم فرایندهای شناورسازی برای حذف روغن و چربی و ته‌نشینی برای حذف ذرات معلق است، از این رو در بخش اول چربی‌گیر نیاز به یک محیط آرام برای ته‌نشینی ذرات معلق برای جداشدن آن‌ها از فاضلاب وجود دارد.

زارع گفت: به علاوه ذرات روغن و چربی به سبب وزن مخصوص کمتر نسبت به فاضلاب به سمت بالا حرکت کرده و بر روی سطح شناور می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش‌های دوم و سوم نیز با همین مکانیسم برای افزایش کارایی سیستم مورد نیاز است و لجن انباشته شده در کف مخزن چربی‌گیر و چربی‌های شناور با توجه به حجم و کیفیت پساب در بازه‌های زمانی مشخص تخلیه می‌شود.

انتهای پیام/2451/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول