اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

اتحاد روحانیون شیعه و سنی در ایران الگوی کشورهای اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش برجسته و بارز روحانیون در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: وحدت روحانیون شیعه و سنی در ایران اسلامی الگوی روحانیون در سایر کشورها است.

اتحاد روحانیون شیعه و سنی در ایران الگوی کشورهای اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدمهدی مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به نقش برجسته و بارز روحانیون در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: وحدت روحانیون شیعه و سنی در ایران اسلامی الگوی روحانیون در سایر کشورها بوده و به همین دلیل امروزه شاهد بروز پدیده بیداری اسلامی در این جوامع هستیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن یکم اسفندماه سالروز شهادت آیت‌الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس ادامه داد: حمله هواپیماهای رژیم بعثی عراق به هواپیمای حامل آیت‌الله محلاتی نماینده حضرت امام (ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و فرماندهان در سال 64 حادثه‌ای ناگوار بود و نام‌گذاری این روز به نام «روحانیت و دفاع مقدس» یکی از اقدامات شایسته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: روحانیون در طول تاریخ اسلام و به خصوص در سده‌های اخیر در پیشانی مبارزات سیاسی و اجتماعی حضور داشتند که این مبارزه به 2 روش، گاه مبازره با حکام و سلاطین مستبد داخلی و گاهی نیز به صورت ستیز با استعمار قدرت‌های استکباری خودنمایی می‌کرد.

وی ادامه داد: در نهضت جنگل، قیام تبریز، شیخ محمد خیابانی، نهضت پرشکوه تحریم تنباکو، نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران به دست آیت‌الله کاشانی و سایر نهضت‌ها و در زمان امام خمینی (ره) با نهضت بی‌نظیر ایشان و ایجاد انقلاب اسلامی در کشور حضور روحانیت به اوج خود رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان این نکته که شهادت عالمان دینی در دوران مختلف گواه صادقی بر پیشاهنگ بودن علما و روحانیون در وقایع اجتماعی و سیاسی است، گفت: صدور فتاوا و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و پشتیبانی مادی و معنوی رزمندگان در طول تاریخ اسلام نشانگر حضور علما و روحانیون در خط مقدم است.

مهدوی بخش دوم سخنان خود به نقش روحانیون در وقایع بعد از انقلاب اسلامی و به خصوص جنگ تحمیلی پرداخت و ادامه داد: حضور این قشر در کنار اقشار مردم در صحنه‌های مختلف نشان می‌دهد که علما همواره در خط مقدم دفاع از کیان نظام اسلامی حضور داشته‌اند و یکی از بهترین نمودهای این امر را می‌توان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران ریاست جمهوری خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مشاهده کرد.

وی حضور رهبر انقلاب اسلامی در جنگ‌های نامنظم و جبهه‌های جنوب، غرب و شمال غرب کشور را نمادی از آمادگی روحانیون در تمام شرایط اعلام کرد و گفت: علاوه بر حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌ها، حضور علما و شخصیت‌های دینی همانند آیات عظام بهاء‌الدینی، میرزا جواد تهرانی، مشکینی، بهشتی، شاه‌آبادی و شهدای محراب در میان نیروهای حاضر در جبهه‌ها نشانگر این امر است که دفاع مردم ایران مشروعیت دارد و از تقدس خاصی برخوردار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی تقدیم شهدای روحانی به جامعه دینی و الهی را نمادی از ولایتمداری مردم ایران دانست و گفت: این شهدا در کنار سایر شهدای اقشار مختلف مردم برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران هستند چراکه تقدیم بیش از پنج هزار شهید والامقام روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دلیلی بر این مدعا است.

وی تصریح کرد: حضور 50 درصدی روحانیون به نسبت جمعیت کل این قشر در دوران دفاع مقدس آمادگی علما و روحانیون برای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی و کیان کشور را نشان می‌دهد.

مهدوی ضمن تاکید بر اینکه روحانیت اصیل و انقلابی پرچمدار اقشار مختلف جامعه در دوران حساس جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر صحنه‌های حساس جامعه نقش بی‌بدیل روحانیون و علما قابل انکار نیست و به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای در میان اقشار جامعه دارند.

وی اظهار کرد: حضور روحانیون در عرصه جنگ نرم همانند روزهای دفاع مقدس و جنگ سخت است و این قشر نقش حساس و موثری در این میدان دارند چراکه در مقابل تمام توطئه‌ها و طرح‌های دشمنان در میدان جنگ نرم آمادگی کامل دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد: روحانیون و علما در تمام کشورهای اسلامی باید با حفظ شاخص‌هایی نظیر تبعیت از ولایت‌فقیه و رهبری کشور اسلامی، حفظ اصول و آموزه‌های دینی، ارتباط مناسب با مردم و همچنین داشتن روحیه خدمتگزاری به مردم در حوزه‌های مختلف و ساده زیستی می‌توانند با سرمشق گرفتن از اتحاد علمای شیعه و سنی در ایران اسلامی و در بحث بیداری امت اسلامی، موفقیت‌های خوبی را به دست آورند.

انتهای پیام/61001/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول