اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

اهل بیت محور وحدت شیعه و سنی هستند

امام جمعه بیجار با تأکید بر حفظ شعائر دینی و اعتقادی، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت محور وحدت شیعه و سنی است.

اهل بیت محور وحدت شیعه و سنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی شامگاه امروز در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بیجار اظهار کرد: توجه به بازسازی و آبادانی حرم ائمه اطهار ضروری است و ثواب آن موجب سعادت اخروی و دنیوی خواهد شد.

مرادی بر اطلاع‌رسانی برای مشارکت مردمی و استفاده از توان خیرین و بهره از نظرات معتمدین و اعزام روحانیون و مبلغین با هدف آگاهی مردم برای بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد.

به گفته خطیب جمعه بیجار،  کمک به عتبات عالیات عاملی برای حفظ شعائر دینی، اسلامی و اعتقادی است و توجه به این مهم و ترویج فرهنگ کمک به بازسازی این مکان‌های مقدس امری خداپسندانه است.

مرادی بر مردمی بودن ساخت و بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد و گفت: مردم می‌توانند پشتوانه محکمی برای این امر خداپسندانه  و سرشار از معنویات باشند.

وی با اشاره به آیات و احادیث در ارتباط با اهمیت کمک به بازسازی حرمین شریفین، افزود: کمک به بازسازی عتبات عالیات برای حفظ شعائر دینی امری ضروری است.

مرادی با بیان اینکه دشمنان ما به ویژه سلفی‌ها و تکفیری‌ها به دنبال خدشه وارد کردن و کمرنگ جلوه‌ دادن اعتقادات مسلمانان هستند، بر توجه ویژه به اعتقادات مذهبی تأکید و توجه به بازسازی عتبات عالیات را شاخه‌ای از این اعتقادات مذهبی بیان کرد.

وی به ضریح مقدس و حرم مطهر امام حسین(ع) اشاره و بیان داشت: حرم و ضریح آن بزرگوار یادگاری از جان‌نثاری امام حسین (ع)  و یارانش بوده سزاوار است با توجه و عنایت بیشتر این بارگاه شریف و غم‌انگیز و شورآفرین را توسعه داده تا مأمن و زیارتگاهی برای عاشقانش باشد.

امام جمعه بیجار با اشاره به فضیلت‌های کمک به اماکن متبرکه اظهار کرد: ماه رمضان، شب‌های قدر، ماه محرم و ایام فاطمیه که دل‌ها مالامال از عشق به خداوند و ائمه اطهار است، بهترین ایام برای کمک به بازسازی حرمین مطهر است.

مرادی تصریح کرد: با توکل به خداوند و با پشتوانه مردم، مساعدت خیرین و معتمدین و مسئولان ادارات و ارگان‌ها زمینه‌های لازم برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در سطح شهرستان بیجار در نظر گرفته شده است.

خطیب جمعه بیجار بر اطلاع‌رسانی و آگاهی و ترغیب مردم برای کمک به بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد و گفت: تعبیه صندوق‌هایی در مساجد و ادارات شهرستان برای دریافت کمک‌های مردمی و ارسال قلک به مدارس از طریق آموزش پرورش می‌تواند یاری‌رسان این ستاد برای بازسازی عتبات عالیات باشد.

انتهای پیام/79015/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول