اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دستاورد بین‌المجالس رسیدن به فهم مشترک و وحدت بیشتر است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مهم‌ترین دستاورد برگزاری بین‌المجالس رسیدن به فهم مشترک بین کشورهای اسلامی است.

دستاورد بین‌المجالس رسیدن به فهم مشترک و وحدت بیشتر است

احمد بخشایش‌اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون برگزاری اجلاس بین‌المجالس با حضور 52 کشور در تاریخ 29 بهمن‌ماه در تهران و استفاده از ظرفیت و قابلیت این میزبانی در تثبیت جایگاه ایران در جهان اسلام اظهار کرد: برگزاری اتحادیه بین‌المجالس در تهران بهترین ظرفیت ممکن برای نظام ایران است.

وی بیان داشت: جهان اسلام نیازمند یکسری متغیرها و ملاک‌هایی در راستای همگرایی هر چه بیشتر کشورها با یکدیگر است، که برگزاری چنین اجلاس‌هایی با حضور اکثر کشورهای جهان اسلام می‌تواند بر این نقاط همگرایی بیفزاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: کشورهای جهان اسلام نیازمند هستند که در شرایط پیچیده و حساس بین‌المللی امروز هراز چند گاهی نشستی مشترک داشته و با تاکید بر نقاط مشترک خود و کاهش نقاط واگرایی کشورها  قدرت خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: رسیدن به یک فهم مشترک و افزایش وحدت بین کشورهای اسلامی از جمله دستاوردهای برگزاری این اجلاس بزرگ است.

بخشایش‌اردستانی اذعان داشت: میزبانی اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی می‌تواند رهگشا در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای نظام و دولت‌مردان ایرانی باشد، مسئولان و دولت‌مردان باید با تاکید بر مشترکات سیاسی-اقتصادی خود بر محور همگرایی، بحث و تبادل‌نظر کنند و در راستای کاهش نقطه نظرات که اثر واگرایی دارند تلاش کنند.

وی اظهار کرد: کشورهای اسلامی و به طور کلی جهان اسلام دارای دشمن مشترکی هستند، معضلات و بحران‌های مشترکی دارند،نمایندگان و سران 52 کشور اسلامی با همگن کردن و یکی کردن دیدگاه‌ها و مواضع بین‌المللی خود در راستای تضعیف دشمنان اسلام گام بردارند.

انتهای پیام/63030/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول