اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معصومه ابتکار طی پیامی اعلام کرد

رویکرد نجات دریاچه ارومیه براساس ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها

رئیس سازمان محیط زیست طی پیامی که در کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه صادر کرده است، گفت: رویکرد نجات دریاچه ارومیه براساس ظرفیت‌ها و محدودیت‌های موجود حوضه آبریز پایه‌گذاری شود.

رویکرد نجات دریاچه ارومیه براساس ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، معصومه ابتکار ظهر امروز در پیامی که در آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه قرائت شد، اظهار داشت: مسئله دریاچه ارومیه معضلی جهانی آزمونی برای همه جهانیان است و مشارکت همه اندیشمندان و صاحب نظران را می‌طلبد.

در این پیام آمده: برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب سطحی و زیرزمینی و عدم تامین حق آبه دریاچه ارومیه طی سه دهه گذشته سبب کاهش شدید سطح و حجم آب دریاچه شده است به طوری که در حال حاضر کمتر از 20 درصد مساحت دریاچه و 15 درصد حجم آب باقی مانده است.

ابتکار در این پیام گفت: سازمان محیط زیست از سال 1385 نسبت به روند تخریب و آسیب به دریاچه ارومیه به طور مکرر هشدار داده و شرایط حاضر را از سال 1379 در مکاتبات و گزارش‌ها پیش‌بینی کرده بود.

وی در بخش دیگری از این پیام آورده: در حال حاضر برای برون رفت از بحران دریاچه نیاز است برنامه عملیاتی جامع، سریع و مشارکتی در دستور کار قرار گیرد.

ابتکار در این پیام آورده: رویکرد نجات دریاچه ارومیه باید بر اساس ظرفیت‌ها و محدودیت‌های فعلی و آینده کل حوضه آبریز پایه‌گذاری شده و تمام طرح‌های توسعه فعلی و آتی آن به ویژه، پروژه‌های مدیریت منابع آب از جنبه‌های اثرات محیط زیستی بازنگری و اصلاح شود.

ابتکار در این پیام تاکید کرد: بدون شک آنچه بر دریاچه ارومیه گذشت زنگ خطری برای دیگر تالاب‌ها و دشت‌های کشاورزی کشور را به صدا در آورده و غلبه بر مشکلات این حوضه می‌تواند راهگشای رفع بحران در سایر تالاب‌ها باشد.

رئیس سازمان محیط زیست تبادل اندیشه و دانش در کنگره بین‌المللی دریاچه ارومیه را فرصتی برای اجرایی شده راهکارهای علمی، منطقی و کاربردی برای نجات دریاچه عنوان کرد.

انتهای پیام/61005/صا/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول