اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه خبر داد

ارسال 170 مقاله به کنفرانس بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه از ارسال 170 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد.

ارسال 170 مقاله به کنفرانس بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ناصر آق ظهر امروز در کنفرانس خبری سی و دومین گردهمایی نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه که در سالن غربالدوست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حدود 16 مقاله خارجی برای بررسی در این کنفرانس بین‌المللی دریافت کرده‌ایم و راهکارهای خوبی از سوی متخصصان داخلی نیز در این زمینه ارائه شده است.

وی این کنفرانس را متفاوت از سایر کنفرانس‌های برگزار شده در زمینه احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس صرفا ارائه مقالات نبوده و تلاش می‌شود مدل‌های اجرایی برای احیای دریاچه ارومیه در قالب نقشه‌ای منسجم ارائه شود.

آق به سطح بالای تخصص و تجرب افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: اکثر مهمانان خارجی شرکت‌کننده در این کنگره سال‌ها در احیا و مدیریت مستمر دریاچه‌ها فعالیت کرده‌اند و امید می‌رود برای یافتن راهکارهای عملی برای احیای دریاچه ارومیه نظرات مفید و موثری ارائه دهند.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به تجربه کارهای اجرایی و مطالعاتی این محققان بر روی دریاچه‌های مشابه در دیگر نقاط جهان، تصریح کرد: اکثر این افراد بیش از 30 سال روی دریاچه‌های مختلف مطالعه کرده‌اند که با توجه به وجود شباهت‌های بسیار در ویژگی‌های این دریاچه‌ها با یکدیگر انتظار خروجی‌های با ارزش از این کنفرانس می‌رود.

آق از دریافت 170 مقاله و ایده به دبیرخانه کنفرانس خبر داد و گفت: این مقالات عموما در رابطه با علل به وجود آمدن بحران دریاچه ارومیه طی 20 سال گذشته هستند که تأثیر عوامل اقلیمی، استفاده‌های بی‌رویه و غیر علمی از منابع آبی و عوامل انسانی در آنها بررسی شده است.

گفتنی است سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه 27 و 28 بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود که نتایج این نشست تخصصی نیز 29 و 30 بهمن ماه به رئیس جمهور و مسئولان کشوری مربوطه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/61006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول