اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنفرانس دریاچه ارومیه اعلام کرد

یافتن راهکارهای علمی و عملی برای نجات دریاچه ارومیه

دبیر علمی کنفرانس دریاچه ارومیه گفت: کنفرانس بین‌المللی دریاچه ارومیه در ارتباط با یافتن راهکارهای علمی و عملی برای نجات دریاچه ارومیه برگزار می‌شود.

یافتن راهکارهای علمی و عملی برای نجات دریاچه ارومیه

ناصر آق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دریاچه ارومیه در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد چرا که این فاجعه زیست‌محیطی تبدیل به یک فاجعه اجتماعی، اقتصادی و انسانی می‌شود و پیشگیری از این فاجعه یک وظیفه ملی است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور تاکید بسیار زیادی برای نجات دریاچه ارومیه دارند در این راستا برنامه‌های زیادی برای نجات دریاچه ارومیه در نظر گرفته شد که برگزاری کنفرانس بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه با حضور بهترین متخصصان از جمله این برنامه‌ها است.

آق ادامه داد: بهترین متخصصان از سراسر کشور و کشورهای مختلف از جمله آمریکا، روسیه، آلمان و بلژیک که تجربه مشابه در دریاچه‌های مختلف را دارند برای حضور در این کنفرانس دعوت شده و کنفرانس بین‌المللی دریاچه ارومیه در ارتباط با یافتن راهکارهای علمی و عملی برای نجات دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده است.

دبیر علمی کنفرانس دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: در این کنفرانس بیش از 170 مقاله در زمینه‌های پژوهشی و اجرایی به دبیرخانه رسیده که از این میزان 26 مقاله برای ارائه حضوری انتخاب شده است.

آق ادامه داد: جلسات تخصصی ویژه‌ای را در کنار سخنرانی‌ها خواهیم داشت تا این مسئله را به صورت دقیق بررسی کنیم و هدف نهایی کنفرانس این است که بتوانیم یک نقشه راه اولیه و چند پیشنهاد به عنوان اولویت‌های نخست برای نجات دریاچه ارومیه به دولت معرفی کنیم.

انتهای پیام/61005/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول