اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد

وجود عزم جدی برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دریاچه ارومیه بحران اساسی جهانی است نه کشوری و باید عزم و اراده برای حفاظت از محیط زیست انجام شود.

وجود عزم جدی برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شهربانو امانی ظهر امروز در نشست تشکل‌های زیست محیطی منطقه شمال غرب کشور که در موزه تاریخ طبیعی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دریاچه ارومیه بحران اساسی جهانی است نه کشوری و باید عزم و اراده برای حفاظت از محیط زیست انجام شود.

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امروز حفاظت محیط زیست سر لوحه اقدامات تمام دولتمردان است، ابراز داشت: در حال حاضر بستر و امکانات مهیا بوده و باید از این فرصت‌ها استفاده بهینه شود.

امانی یادآور شد: سه منبع اصلی دنیا آب، هوا و خاک داد می‌زنند باید گوش دل داشته باشیم چرا که هر چیزی که به محیط بدهیم اثر و نتیجه همان را خواهیم دید و با آلودگی آب 70 نوع بیماری شیوع پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه می‌دانند NGOها دولت‌ها را راهبری، نقد و سئوال می‌کنند مردم صاحبان واقعی کشور هستند و در حال حاضر بستر آماده بوده و دوباره مردم نقش‌آفرینی بکنند.

امانی یادآور شد: نخستین پیمان‌نامه و کنوانسیونی که 42 سال قبل در رامسر در ایران به عنوان نخستین پیمان‌نامه تصویب شده از 250 تالاب در کشور 22 تالاب قبل از انقلاب به ثبت رسیده و دو تالاب بعد از انقلاب به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه سه درصد تالاب‌های جهان در ایران است، تصریح کرد: وقتی شرایط تالاب و اکوسیستم تالاب از شرایط عادی کنوانسیون خارج شد به فهرست قرمز می‌رود.

امانی با بیان اینکه از 24 تالاب ایران شش تالاب در فهرست قرمز است، ادامه داد: تعدادی از کشورها از جمله 20 کشور تالاب‌های خود را از فهرست قرمز با کمک مردم خارج کردند.

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: مرگ دریاچه ارومیه همانند حذف یک نام از یک کتاب نیست مرگ هزاران هزاران حیات است و دریاچه ارومیه احیا خواهد شد و باید احیا شود.

انتهای پیام/61005/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول