اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم:

پانزدهمین ایستگاه مطالعه در قم افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از افتتاح پانزدهمین ایستگاه مطالعه تا پایان سال‌جاری در قم خبر داد.

پانزدهمین ایستگاه مطالعه در قم افتتاح می‌شود

علی فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فاز پنجم ایستگاه‌های مطالعه اظهار کرد: این فاز در قالب 2 ایستگاه مطالعه در درمانگاه قرآن و عترت و اداره‌ کل ثبت احوال شهرستان قم به صورت همزمان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون 14 ایستگاه مطالعه در سطح  استان وجود دارد، گفت: ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد مانند بیمارستان‌ها و اماکن عمومی راه‌اندازی می‌شود که ارباب رجوع مدتی در این اماکن توقف دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ایستگاه پانزدهم در بیمارستان امام رضا (ع) در قالب فاز ششم در دستور کار قرار گرفته و تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اهداف ایستگاه‌های مطالعه گفت: ایستگاه‌های مطالعه به منظور دسترسی آسان مردم به کتاب‌های عمومی راه‌اندازی شده و در نهادینه کردن مطالعه موثر است.

فریدونی خاطرنشان کرد:‌ 15 عنوان کتاب در هر فاز ایستگاه‌های مطالعه توزیع می‌شود که تاکنون در مجموع 90 عنوان به صورت گردشی بین ایستگاه‌ها توزیع شده است.

وی عنوان کرد:‌ در توزیع کتاب‌های موجود در ایستگاه‌ها گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده و این کتاب‌ها دارای موضوع خانواده، مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، طنز، فرهنگی، تاریخی، دینی و اعتقادی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه کتاب‌های ایستگاه مطالعه به آسانی قابل مطالعه در فرصت زمانی کوتاه است، گفت: ویژگی این کتاب‌ها این است که ارباب رجوعی که در معابر پرتردد مانند بیمارستان‌ها و اداره ثبت احوال حضور دارد در صورتی که توانست کتاب را در همان مکان مطالعه می‌کند یا کتاب را پس از مطالعه در خانه به ایستگاه مطالعه باز می‌گرداند.

وی یادآور شد: هدف از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه این است که مردم با کتاب مانوس شوند و به نوعی آشتی با کتاب صورت گیرد.

فریدونی با اشاره به امانت گرفتن کتاب از ایستگاه‌های مطالعه خاطرنشان کرد: 18 هزار و 251 کتاب از بیمارستان شهید بهشتی، 10 هزار کتاب از کلینیک دکتر غرضی، 9 هزار و 500 کتاب از بیمارستان کامکار، هشت هزار کتاب از بیمارستان ولی عصر، بالغ بر هفت هزار و 300 کتاب از پایانه مسافربری، بالغ بر 6 هزار و 900 کتاب از بیمارستان علی بن ابیطالب (ع)، 6 هزار و 800 کتاب از راه آهن، سه هزار و 500 کتاب از پست مرکزی، سه هزار و 100 کتاب از پلی کلینیک بوعلی، 2 هزار و 700 کتاب از بانک ملی شعبه آزادی و 811 کتاب از مجتمع فیزیوتراپی ابوریحان به امانت گرفته شده است.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول