اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان مرکزی:

جشنواره تئاتر خیابان انقلاب از امروز در اراک آغاز می‌شود

سرپرست حوزه هنری استان مرکزی از آغاز جشنواره تئاتر خیابان انقلاب از امروز در اراک خبر داد.

جشنواره تئاتر خیابان انقلاب از امروز در اراک آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رضا میرزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره تئاتر خیابان انقلاب با شعار «بهار نمایش در زمستان» از امروز در اراک آغاز و تا 21 بهمن‌ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره با اولویت محورهای ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، وفاق و انسجام اجتماعی و خودباوری ملی برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری استان مرکزی گفت: برگزاری همایش‌های تئاتر خیابانی سبب تقویت هنر تئاتر شده و زمینه را برای آموزش و ایجاد همدلی در بین کارکنان و بازیگران تئاتر فراهم می‌کند.

میرزایی با بیان اینکه با اعلام فراخوان این جشنواره 23 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اظهار کرد: با داوری هیئت داوران از مجموع این طرح‌ها در نهایت پنج اثر نمایشی برای 50 اجرا انتخاب شد که نمایش‌های کهنه ‌سرباز به کارگردانی مرتضی خدام، جارچی به کارگردانی امید عباسی، رمز به کارگردانی سهیلا میرزاخانی، اعلامیه به کارگردانی مهران یامی و آن روزها به کارگردانی محمدرضا مصباح‌زاده در ایام دهه فجر در سطح اراک اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: به ‌طور میانگین هر نمایش با 10 اجرا پذیرای علاقه‌مندان است و از روز 15 تا 19 بهمن‌ در سطح مدارس، ایستگاه راه‌آهن و نمایشگاه کتاب و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اجرا می‌شود.

سرپرست حوزه هنری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولید آثار فاخر هنری و شناسایی و جذب و پرورش هنرمندان از مهم‌ترین اهداف حوزه هنری است، خاطرنشان کرد: حوزه هنری برای تحقق اهداف پیش رو چهار سیاست اجرایی را مد نظر قرار داده که جریان‌سازی، مواجه موثر با مقتضیات روز، شاخص‌سازی و توجه به نسل جوان از جمله این سیاست‌ها به شمار می‌رود.

میرزایی عنوان کرد: اولویت‌های موضوعی کار در حوزه هنری نیز انقلاب اسلامی و جنبش بیداری اسلامی، دفاع مقدس، خانواده و اخلاق، تمدن اسلامی و عدالت و پیشرفت است و این نهاد آثاری را به عنوان آثار ارزشمند می‌پذیرد که حامل چند پیام از پیام‌های انقلاب اسلامی باشد، مخاطبان داخلی و خارجی فراوان داشته باشد، متعهد به موضوعات و مسائل روز جامعه بوده و از کیفیت لازم نیز برخوردار باشد.

وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان به امکانات سخت‌افزاری مورد نیاز حوزه هنری گفت: استان مرکزی از نادر استان‌هایی است که از پیشینه غنی فرهنگی برخوردار بوده و علمای بزرگی را در این عرصه پرورش داده است اما متاسفانه امروز می‌بینیم آنچنان که باید و شاید به امکانات مورد نیاز بخش فرهنگ استان توجه نشده و هنرمندان این استان و به ویژه شهر اراک با کمبود امکانات فراوان مواجه هستند.

سرپرست حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: در شان هنرمندان حوزه هنری نیست که سال به سال به دلیل نداشتن مکانی مستقل نقل مکان کرده و در هر نقطه‌ای از شهر که مکانی را یافتند مستقر شوند.

میرزایی افزود: از استاندار مرکزی که تاکنون نگاه ویژه‌ای به این نهاد داشته‌اند انتظار داریم نسبت به تعیین مکانی مناسب برای فعالیت‌های حوزه هنری و هنرمندان استان اقدام کرده و مکانی در شان هنرمندان به آن‌ها اختصاص دهد.

انتهای پیام/87004/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول