اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

ولایت فقیه محور اتحاد نیروهای داخلی است/ دهه فجر محدود به جشنواره‌های فیلم و تئاتر نشود

یکی از مراجع تقلید ضرورت اتحاد میان نیروهای داخلی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب محور وحدت هستند و همه باید حول محور ولایت اجتماع کنیم.

ولایت فقیه محور اتحاد نیروهای داخلی است/ دهه فجر محدود به جشنواره‌های فیلم و تئاتر نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم روایتی در مورد سئوال پرسیدن و علم‌آموزی را مورد توجه قرار داد و گفت: حقیقت آن است که هیچ‌کس با علم و دانش متولد نمی‌شود و اگر بخواهد به قله‌های علمی دست یابد باید سئوال بپرسد و تحصیل دانش کند.

وی افزود: سئوال پرسیدن خجالت ندارد بلکه ندانستن عیب است؛ جوانان نباید در این زمینه حیا کنند، سئوال بپرسند زیرا با پرسش در مورد مسائل گوناگون انسان به کفر دچار نمی‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سئوال در مورد اصول و فروع دین اسلام ایرادی ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته دین ما داشتن جواب برای اینگونه سئوالات است وگرنه از دیگران دعوت نمی‌کرد که هر سئوالی می‌خواهند، بپرسند.

وی ادامه داد: برخی فرقه‌ها و جریان‌ها چون جوابی برای سئوالات ندارند از پیروانشان دعوت می‌کنند که سکوت پیشه کنند.

مکارم‌‌شیرازی ضرورت اتحاد میان نیروهای داخلی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب محور وحدت هستند و همه باید حول محور ولایت اجتماع کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیداری اسلامی به دلیل نداشتن رهبری واحد دچار مشکلاتی شده است، عنوان کرد: نرسیدن این جریان به نتیجه لازم به دلیل نبود رهبری است.

وی در ادامه به ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: بعضی‌ها آنچنان بر روی جشنواره‌های فیلم و تتائر فجر مانور می‌دهند که گویی این ایام مربوط به همین چیزهاست.

مکارم‌شیرازی با بیان اینکه اگر همینطور پیش برویم در سال‌های بعد جوانان دهه فجر را با جشنواره‌های فیلم و تئاتر می‌شناسند، تصریح کرد: این دهه نباید محدود به چنین فیلم‌های کذایی شود.

این مرجع تقلید افزود: لازم است همه ابعاد انقلاب اسلامی را برای نسل امروز تبیین کنیم؛ امیدواریم بصیرتی از سوی خداوند به ما داده شود که شایستگی حفظ و پاسداری از نعمت‌هایی که در اختیارمان گذاشته شده را داشته باشیم.

انتهای پیام/78004/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول