اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بابل

تئاتر «ببر دیوانه و مرد فرزانه» به روی صحنه می‌رود

تئاتر «ببر‌‌ دیوانه و مرد‌ فرزانه» در بابل به روی صحنه می‌رود.

تئاتر «ببر دیوانه و مرد فرزانه» به روی صحنه می‌رود

کارگردان گروه تئاتر ژست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار کرد: تئاتر حرفه‌ای را به مدت سه سال شروع کردم و این تئاتر دومین کارگردانی‌ام در عرصه تئاتر و چهارمین کار هنرمندی من است.

مجتبی ثریایی تخصص این گروه تئاتر را فیزیکال و بیومکانیک عنوان کرد و افزود: تئاتر ببر دیوانه و مرد فرزانه با هنرمندی 10 هنرمند با مضامین عرفانی از 22 بهمن‌ماه به مدت 15 روز در کانون امام خمینی بابل به نمایش گذاشته می‌شود.

ثریایی گفت: این تئاتر در مدارس بابل برای دانش‌آموزان و همچنین عموم مردم با کمک آموزش و پرورش و اداره ارشاد به روی صحنه می‌رود.

وی کمبود بودجه، نبود سالن مستقل و مناسب برای کارهای فرهنگی را از مهم‌ترین مشکلات گروه تئاتر بابل برشمرد و خاطرنشان کرد: اگرچه از حمایت مسئولان ذی‌ربط از جمله اداره ارشاد برخوردار بودیم اما انتظار حمایت بیشتری می‌رود.

مسئول تئاتر ببر دیوانه و مرد فرزانه افزود: برگزاری تئاتر با مضامین عرفانی و ملی براساس اصول فرهنگی بوده و گام موثری در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است؛ انتظار می‌رود به جای ایجاد موانع بر سر راه گروه هنری مورد حمایت جدی مسئولان هنری شهرستان قرار گیرد.

ثریایی با اشاره به اینکه اثر گروه تئاتر ژست، در بابل و بابلسر به صحنه رفته است، اضافه کرد: تئاتر در جامعه به جایگاه واقعی خود دست نیافته است و برخی افراد غیرمتخصص بدون رعایت اصول علمی و مبانی اساسی کاری ارائه می‌دهند که تئاتر را زیر سؤال برده و مردم را از تئاتر زده می‌کند.

وی افزود:  کسانی که بدون کسب اصول و قوائد این هنر، شروع به کار می‌کنند نخستین نتیجه آن دور شدن تماشاگران و عدم رغبت به مراجعه به تئاتر است.

این هنرمند مازندرانی با اشاره به اینکه امروزه همه خودرای و شخصی کار می‌کنند و دوست دارند سریع به مقصد برسند، خاطرنشان کرد: بزرگان تئاتر بابل با سابقه 25 ساله بزرگ‌ترین سرمایه هنری شهرستان هستند که این امر می‌طلبد کسانی که تجربی کار می‌کنند در شروع کار از این بزرگان کمک بگیرند اما از آنها استفاده نمی‌شود.

وی گفت: «سفر دور و دراز و سراسر پند و اندرز سلطان بن سلطان و خاقان بن خاقان به دیار فرهنگ به روایت مرد مشکوب»، «چرمشیر قطب‌الدین صادقی»، «پاشو پاشو وقت خواب نیست» اثر قاسمی از دیگر آثار ارائه شده توسط گروه هنری ژست است.

انتهای پیام/86009/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول