اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی گیلان خبر داد

توزیع 50 درصد سبد کالا بین مردم گیلان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ایجاد 200 مرکز توزیع سبد کالا در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 50 درصد سبد کالای دولت بین مردم مشمول استان توزیع شده است.

توزیع 50 درصد سبد کالا بین مردم گیلان

مجید زیرک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت توزیع سبد کالای دولت در گیلان اظهار کرد: طبق مصوبه دولت سبد کالا به افراد مشمول تعلق می‌گیرد.

وی افراد مشمول را سرپرستان خانوارهای مددجوی کمیته امداد و بهزیستی، کارکنان دولت،  ‌سرپرستان خانوارهای مستمری بگیران تامین اجتماعی، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته‌های نیروهای دولتی و سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل عنوان کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه قبلاً 90 مرکز توزیع سبد کالا در این استان وجود داشت، تصریح کرد: اکنون این تعداد به 200 مرکز رسیده است.

وی درباره تازگی مرغ‌های توزیع شده گفت: مصرف این مرغ‌ها یک ساله است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

زیرک ادامه داد: تمام کالاهایی که در قالب سبد کالای دولت به دست مصرف کننده می‌رسد رایگان است به جز قیمت مرغ که اگر بالای چهار کیلو باشد قیمت آن محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به کمبود تخم‌مرغ در برخی از سبدهای کالای دولت یادآور شد: به دلیل بارش برف و ذخیره‌سازی آن به صورت روزانه است مقداری در ارسال تخم‌مرغ به استان با مشکل مواجه شده بودیم که اکنون این مسئله برطرف شده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه نظارت بر کیفیت کالا در هنگام توزیع انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مهلت دریافت کالا تا پایان سال جاری است و مردم برای دریافت آن عجله نکنند.

وی به چگونگی مشمولان دریافت کالا اشاره کرد و متذکر شد: ما تامین کننده کالا و توزیع کننده آن هستیم و اینکه چه کسانی مشمول دریافت هستند بر اساس اطلاعات وزارت رفاه و هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

زیرک یکی از دلایل در سبد کالا قرار نگرفتن برنج تولید داخلی را نبود بسته‌بندی مناسب و برند مشخص عنوان کرد و یادآور شد: به همین دلیل دولت برنج وارداتی هندی را در سبد کالا قرار داد.

وی از توزیع 50 درصد سبد کالای دولت بین مشمولان سبد کالا در گیلان خبر داد.

انتهای پیام/2300/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول