اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه باشت:

اصل توزیع سبد کالا کاری ارزشمند بود / انتقادات به مدیریت توزیع است

خطیب جمعه باشت گفت: اصل توزیع سبد کالا کاری ارزشمند بود.

اصل توزیع سبد کالا کاری ارزشمند بود / انتقادات به مدیریت توزیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای توصیه و سفارش کرد و اظهار داشت: تقوای الهی بهترین سرمایه هر انسان در دنیا و آخرت است که از جمله موارد تقوا در انجام واجبات و ترک و دوری از محرمات است.

امام جمعه باشت در بحث گناه‌شناسی به گناه بزرگ اهانت و بی‌احترامی به مقدسات و شعائر الهی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم اهمیت و جایگاه بسیار بالایی را برای تکریم و تعظیم به مقدسات الهی اعلام کرده است.

وی با قرائت آیاتی از قرآن کریم اضافه کرد: تعظیم و تکریم شعائر الهی نشانه تقوای بوده و بی‌شک چنین فردی که در حفظ حرمت شعائر الهی می‌کوشد قلبی مملو از حب به خداوند دارد و کسی که در این موضوع کوتاهی کرده و یا توهین به مقدسات الهی انجام دهد نشان بر ضعف دینی و اعتقادی او خواهد بود.

خطیب جمعه باشت ادامه داد: از جمله شعائر و مقدسات الهی که در دین نسبت به یادآوری آن تاکیدات بسیار شده متذکر شدن مناسبت‌ها و ایام‌الله تاریخی، انقلابی و مذهبی است چون محرم، صفر، رمضان، دهه فجر و ایام حج است که بر هر شیعه و مسلمانی واجب است این ایام را به خاطر بسپارد و آنها را تکریم کند.

این مسئول در سخنان خود به دهه فجر اشاره کرد و ابراز داشت: فجر از ایام تاریخی و روزهای الهی است چرا که اسلام و ارزش‌های دینی ما را باری دیگر احیاء کرد بنابراین باید به آن توجه داشت و مبادا در تکریم چنین روزهایی کوتاهی شود.

عبودی از دیگر مقدسات اسلامی و الهی را حجاب و عفاف برشمرد و افزود: حفظ حجاب از شعائر دینی ما بوده و افرادی که در این امر کوتاهی کرده و بدحجاب هستند در حقیقت به مقدسات الهی توهین کرده و بر ما لازم است در مقابل چنین افرادی نهی از منکر کرده و به آنان بفهمانیم که ما در مسائل مربوط به مقدسات خود حساس هستیم.

امام جمعه باشت از دیگر مقدسات الهی مسجد را بیان کرد و گفت: مسجد از مهم‌ترین و ارزشمندترین مقدسات دین اسلام و الهی است که نسبت به حفظ حرمت آن تاکیدات بسیار شده است.

وی با نقل حدیثی از امام صادق(ع) گفت: مردم مأمور شده‌اند که مساجد را تعظیم کنند چرا که مساجد خانه‌های خداوند متعال بر روی زمین است بنابراین حفظ حرمت آن واجب و هر جلسه‌ای را نمی‌توان در چنین مکان مقدسی برگزار کرد و افراد در مسجد باید مراقب حرف زدن نشستن و رفتار خود باشند.

خطیب جمعه باشت در ادامه با نقل حدیثی از امام صادق(ع) اضافه کرد: خداوند متعال در تورات آورده که خانه خدا در زمین مسجد است و خوشا به حال افرادی که در خانه‌های خود وضو گرفته و برای زیارت خداوند متعال به مسجد بروند در چنین حالی است که این افراد میهمانان الهی بوده و خداوند بر خود لازم می‌داند که آنها را احترام کند.

این مسئول یادآور شد: از موارد تکریم مساجد حضور پرشور و مستمر افراد در خانه‌های خداست و بر ما بوده که مساجد را پر کنیم چرا که بر اساس روایات آمده در قیامت مساجد علیه افراد شکایت کرده که در کنار آنها بوده و برای به پا داشتن نماز جماعت به آن مکان نرفته‌اند.

عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته در ابتدا از حضور پرشور و کم نظیر ملت ایران و مردم غیور استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مردم ولایتمدار باشت نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آورد و حضور مقتدرانه و عزتمند ملت را گزینه روی میز ملت ایران دانست و آن را پاسخ محکم بر بی ادبی‌ها و اهانت‌های دشمنان اعلام کرد.

امام جمعه باشت خاطرنشان کرد: هر چه به پیش می‌رویم شاهد به حقیقت پیوستن مصداق‌های سخنان امام راحل هستیم که فرمود مردم ایران از ملت زمان پیامبر بهترند.

وی در ادامه سخنان خود به 29 بهمن اشاره کرد و اذعان داشت: قیام مردم تبریز به بهانه چهلم شهدای قم حرکتی بزرگ برای آغاز گام‌های بزرگ در سال 56 بود.

خطیب جمعه باشت به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با تکیه بر توان داخلی و تولیدات ملی پیش بروند که ما چاره‌ای جز این نداریم چرا که اگر متکی بر توان خود باشیم اقتدار و صلابت خود را در جهان تثبیت و افزایش خواهیم داد.

عبودی متذکر شد: توزیع سبد کالا کاری زیبا و ارزشمند بوده که لازم است با مدیریت و نظارت دقیق بر آن زمینه رفاه افراد فراهم شود و مبادا در آن کوچکترین دلخوری و یا بی‌احترامی پیش آید و در این راستا از افراد مسئول خواستاریم در توزیع سبد کالا مدیریت کنند.

انتهای پیام/82009/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول