اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

«آهو» نمایش برگزیده 3 جشنواره کشوری و بین‌المللی

«آهو» نمایشی که چند روز گذشته در ساری به اجرا درآمد برگزیده سه جشنواره کشوری و بین‌المللی است.

«آهو» نمایش برگزیده 3 جشنواره کشوری و بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نمایش شاد و موزیکال «آهو» کاری از گروه تئاتر قاصدک شهرستان ساری از 15 تا 22 بهمن ماه در آمفی تئاتر سلمان هراتی مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به روی صحنه رفت. 

نمایش «آهو» بر اساس نوشته‌ای از سیدرحیم موسوی ساروی به اجرا درآمد که آهنگ نمایش توسط سیدرضا صدرایی ساخته شده و کارگردانی آن را حسین باغبان بر عهده داشت.

باغبان بر اساس رای داوران به دلیل کارگردانی مطلوب در نمایش‌های آهو و زاغ پهلوان، زاغک مهربان در ششمین جشن اردیبهشت تئاتر مازندران برگزیده شد.

گلنار و خاطرات گل آقا(76)، هاپوخان(77)، فلفلی و دیو زشتی‌ها(78)، بز زنگوله پا(79)، خروس زری و پیرهن پری(80 )، خاله سوسکه منتخب سه جشنواره بین‌المللی(81) و حسنک کجایی(82) و آهو منتخب سه جشنواره بین‌المللی و کشوری(89) و زاغ پهلوان و زاغک مهربان منتخب دو جشنواره تیرنگ و ایثار کشور نمایش‌هایی است که در سال‌های 76 تا 92 توسط این کارگردان به روی صحنه رفت.  

به بهانه روی صحنه رفتن این نمایش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری گفت‌وگویی را با حسین باغبان کارگردان نمایش شاد و موزیکال «آهو» و سرپرست گروه تئاتر قاصدک شهرستان ساری انجام داد.

حسین باغبان در این گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: نمایش آهو 11 لوح تقدیر و افتخار و دو تندیس را در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی به خود اختصاص داده است.

این کارگردان مازندرانی افزود: نمایش آهو در پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو که در استان هرمزگان برگزار شده بود و همچنین هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه و جشنواره تولیدات حوزه هنری در دو سال گذشته به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.

وی تاکید کرد: در هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه لوح تقدیر و جایزه سوم نمایشنامه‌نویسی به سیدرحیم موسوی برای این نمایش از مازندران تعلق گرفت.

کارگردان نمایش آهو گفت: لوح تقدیر و جایزه سوم طراحی عروسک نیز به طور مشترک به حسین باغبان برای این نمایش از مازندران در همان جشنواره اختصاص یافت.

باغبان اضافه کرد: سید رضا صدرایی برای نمایش آهو از مازندران تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست موسیقی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه را به طور مشترک دریافت کرد.

وی افزود: لوح تقدیر به طراح لباس نمایش آهو از استان مازندران خانم منصوره اصفهانی‌نژاد اهدا شد.

به گزارش فارس، در پنجمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو به پیشنهاد هیئت داوران، ستاد برگزاری جشنواره از حسین باغبان کارگردان نمایش «آهو» به عنوان پیشکسوت نمایش با اهدا لوح سپاس تقدیر کرد.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول