اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته کشور در قائمشهر برپا شد

نمایشگاه نقاشی و مجسمه با عنوان نفسی تازه از آثار هنرمندان برجسته مازندران و کشور در قائمشهر در گالری هنر نوران برپا شد.

نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته کشور در قائمشهر برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس در قائمشهر، در این نمایشگاه یک هفته‌ای که به همت جمعی از هنرمندان شهرستان قائمشهر دائر شده آثار 35 هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز به نمایش عموم گذاشته شده است.

آیدین آغداشلو ظهر امروز در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اینکه آثار یک هنرمند متعلق به ملت است، گفت: جوانان هنرمند مطمئن باشند که با فروش آثار هنری می‌توانند امرارمعاش داشته باشند.

این هنرمند برجسته کشور، برپایی نمایشگاه‌های آثار هنری را امری پسندیده دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این‌گونه نمایشگاه‌ها حتی یک اثر هم فروخته نشود، اشکالی ندارد چون همین که اثر هنرمندان به دیوار نصب می‌شود قابل ارزش است.

وی بر لزوم معرفی و شناسایی هنرمندان نقاط مختلف کشور تاکید کرد و اظهار داشت: هنرمندانی نظیر بنده که ادعای تسلط بر شناخت هنر و هنرمندان معاصر کشور را دارند، باید از وضعیت هنرمندان شهرهای مختلف کشور مطلع باشند.

آغداشلو ادامه داد: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه باعث شد تا تلنگری به خود بزنم که با تعدادی از هنرمندان توانا آشنا شوم.

به گفته وی، اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای کشف و معرفی چهره‌های توانای هنری را باشد.

وی همچنین گفت: بیش از نیمی از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه از هنرمندان مازندرانی است که قابل تقدیر و ارزشمند است.

مدیر گالری هنر نوران  نیز با اشاره به اینکه در نمایشگاه حدود 50 اثر نفیس به نمایش درآمده است، گفت: آثار ارائه شده از سوی هنرمندان در سبک‌های مختلف هنری و مجسمه‌هایی از ضایعات و شخصیت‌های شناخته شده جهانی تشکیل شده است.

ملاحت رحیم‌پور ضمن قدردانی از حمایت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قائمشهر و شورای اسلامی شهر در حمایت از برپایی این نمایشگاه، افزود: برات پرتوی، شجاع‌الدین شهابی و احمد گویا از جمله هنرمندان برجسته کشور هستند که آثار آنان در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت روئین سطح طبرستان به عنوان بخش خصوصی در برپایی این نمایشگاه حمایت کرده است، تصریح کرد: این نمایشگاه تا اول اسفند از ساعت 16 الی 20 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای‌پیام/86011/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول