اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات و گروه‌های برتر

سومین جشنواره میثاق کاشمر به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر میثاق کاشمر با معرفی نفرات و گروه‌های برتر نمایشی برگزار شد.

سومین جشنواره میثاق کاشمر به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، در بیانیه هیئت داوران سومین جشنواره تئاتر میثاق کاشمر آمده است: سومین جشنواره میثاق، گام سوم حرکت تئاتر کاشمر به سوی تعالی و بلوغ و سومین گردهمایی هنرمندان تئاتر کاشمر است که با حضور در کنار مسئولان شهر سرود وحدت می‌خوانند؛ وحدتی که در مقایسه با دیگر شهرهای خراسان رضوی رتبه مناسبی را می‌تواند داشته باشد.

این بیانیه می‌افزاید: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره داخلی، میثاق مسئولان شهرستان با هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی است که در راستای اعتلای هنر تئاتر گام برمی‌دارند و به یک باور رسیده‌اند؛ باور این نکته که تئاتر به عنوان انسانی‌ترین هنر خلقت می‌تواند گویا، رسا و تاثیرگذار به دغدغه‌های بشری انسان معاصر پرداخته و با درنوردیدن هیاهوهای بسیار جامعه امروز، آرامش و سکون را به جامعه تقدیم کند.

فرشید تمری، حسام حصاری و محمد حسن‌زاده اعضای هیئت داوران این جشنواره در ادامه بیانیه خود متذکر شدند: آنچه در این جشنواره دیدیم «آتیه» تئاتر خراسان بود نه کاشمر، جوانانی که دردهای امروز نسل باشکوه دفاع مقدس را دیدند و خروش آپارتمان‌های آهنین و نیازهای رنگارنگ شهر نتوانست افق نگاه آنان را کور کند تا «ارتفاعات الله‌اکبر» را نبینند، تا «حکایت ناتمام یک زن» را از میان شکوه حقارت‌آمیز زنان شبکه‌های هزار توی ماهواره‌های رنگارنگ به زیبایی تمام کنند، «عروسی شغال» و شغال صفتان را بدون جشن از سفره‌های ناز و نیاز به عشق و دوستی کشانند، عشقی که نه فقط از جنس زن و مرد زمینی و رویاهای نرم امروز بلکه «عشق از روی سیم خاردار» بود و رویای بهشت، ما پلک زدیم و گام سوم میثاق را دیدیم.

هیئت داوران با تأکید ویژه بر بحث آموزش اعلام داشتند: در طول این 3 جشنواره نکته مهمی که از آن غفلت شده عدم حضور نمایش‌هایی همسو و متناسب با باورهای اقلیمی منطقه که استفاده از آیین‌ها، مناسک و سنت‌های بومی در قالب استفاده از نمایش‌هایی با فضای فولکوریک است؛ همچنین عدم حضور نویسندگان بومی زنگ خطری است که صدای آن در سومین میثاق گوش ما را آزرد و امید است در میثاق چهارم طنین باشکوه ظهور نویسندگان بومی کاشمر به گوش خراسان رضوی برسد.

هیئت داوران در بخش پوستر، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به محسن شامکانی طراح پوستر نمایش «آتیه»، در بخش بروشور نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی را به مهدی قاسمی طراح بروشور نمایش «حکایت ناتمام یک زن» اهدا کرد.

داوران این جشنواره لوح تقدیر بخش موسیقی را به خاطر خلق لحظات دراماتیک به گروه موسیقی نمایش «ارتفاعات الله‌اکبر» بردسکن اهدا کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به امیررضا پورناصر آهنگساز نمایش «حکایت ناتمام یک زن» داد.

هیئت داوران در بخش نورپردازی حامد ناصری و امین فکری برای نورپردازی نمایش «حکایت ناتمام یک زن"، در بخش طراحی لباس وجیهه عالمی برای نمایش "حکایت ناتمام یک زن»، در طراحی صحنه مهدی عراق‌پور برای نمایش «عروسی شغال» را حائز دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی دانست.

در این جشنواره همچنین هیئت داوران از اسما عباسی بازیگر خردسال نمایش آتیه، ثمین حمیدیان بازیگر نقش کودکی لیلی در نمایش «عشق روی سیم خاردار»، حامد سلیمانی بازیگر نمایش «عشق روی سیم خاردار» و مهدی طاهری بازیگر نمایش «عروسی شغال» با لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر ویژه کرد.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی بازیگر مرد برگزیده جشنواره به جواد برادران خاکسار بازیگر نمایش «عروسی شغال» اهدا شد.

همچنین در بخش کارگردانی نیز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از افسانه اصیلی کارگردان نمایش «عشق روی سیم خاردار» و سحر حمیدیان کارگردان نمایش «حکایت ناتمام یک زن» تقدیر شد و تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی عراق‌پور کارگردان نمایش «عروسی شغال» اهدا شد.

داوران سومین جشنواره تئاتر میثاق کاشمر نمایش «حکایت ناتمام یک زن» را به جشنواره نمایش‌های کوتاه استان و نمایش «عشق روی سیم خاردار» را در راستای همسویی با سیاست‌های جشنواره به جشنواره تئاتر بسیج استان معرفی کردند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول