اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کنترل و نظارت بر کیفیت کالا‌ها محقق شد

کشف 80 نوع کالای غیراستاندارد در سطح بازار کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از کشف 80 نوع کالای غیراستاندارد در سطح بازار استان خبر داد.

کشف 80 نوع کالای غیراستاندارد در سطح بازار کهگیلویه و بویراحمد

مرتضی رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در راستای کنترل و نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی و محصولات عرضه شده در بازار استان، کارشناسان این اداره‌کل طی بازدید و بازرسی به عمل آمده چندین نمونه کالای غیراستاندارد شامل مواد غذایی، سلولوزی، شیرآلات و تاسیسات، لوازم برقی و لوازم خودرو را در سطح استان توقیف کرده‌اند.

وی ادامه داد: این 80 نمونه کالای غیراستاندارد شامل اتصالات پی وی سی رنگین، بیسکویت، پنیر، دستمال کاغذی، مربا، قند، رب‌گوجه، فرآورده‌های گوشتی، پودر شوینده، کنسرو، شربت، شیرآلات بهداشتی و انواع فیلتر خودرو است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از آن جایی که این کالاها مشمول استاندارد اجباری بوده و عرضه آن‌ها بدون نشان استاندارد علاوه بر کیفیت پایین خطرات جانی و مالی جدی برای مصرف‌کنندگان دارد بنابراین از عموم مصرف‌کنندگان انتظار می‌رود که هنگام خرید به علامت استاندارد و نشانی دقیق سازنده بر روی محصولات دقت لازم را داشته باشند.

رهنما همچنین از نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان خبر داد و افزود: طی 10 ماه گذشته بیش از یک‌هزار و 70 واحد توزیعی و مرکز عرضه کالا در سطح استان مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته که طی این بازرسی‌ها تعداد 80 قلم کالا که با استاندارد ملی مغایرت داشته توقیف شده است و این نظارت‌ها و برخوردها با متخلفان و فروشند‌گان کالاهای غیراستاندارد ادامه خواهد داشت.

وی از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه کالای غیراستاندارد مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات 1517 سریعاً به این اداره‌کل گزارش دهند.

انتهای پیام/82009/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول