اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو هفته اخیر صورت گرفت

کشف 1600 قلم کالای غیر استاندارد در کهگیلویه

مسئول نمایندگی اداره استاندارد کهگیلویه گفت: در بازرسی‌های دو هفته اخیر از 62 واحد عمده فروش در کهگیلویه، چرام و لنده، یک‌هزار و 628 قلم کالای غیر استاندارد کشف شده است.

کشف 1600 قلم کالای غیر استاندارد در کهگیلویه

سپهدار حقدوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، اظهار داشت: طرح بازرسی‌ از واحدهای فروش اقلام غذایی در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

مسئول نمایندگی اداره استاندارد کهگیلویه با بیان اینکه نمایندگی استاندارد کهگیلویه در تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی را در راستای کنترل استاندارد محصولات را سر لوحه کار خود دارد، تصریح کرد: در اجرای گشت مشترک با اداره صنعت، معدن و تجارت در دو هفته اخیر 62 واحد عمده فروش در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده مورد بازرسی قرار گرفت.

حقدوست از کشف یک‌هزار و 628 قلم کالای فاقد استاندارد در بازرسی‌های صورت گرفته در این شهرستان‌ها خبر داد و افزود: 15 واحد فروش کالای غیر استاندارد، جهت اجرای حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با اشاره به شناسایی بیش از 18 هزار قلم کالای غیر استاندارد در بازرسی‌های گذشته این نمایندگی از واحدهای فروش در شهرستان‌های مذکور، اذعان داشت: اقلام کشف شده در این دوره نسبت به بازرسی‌های قبل بسیار ناچیز بود.

این مسئول نمونه‌برداری از واحدهای طلا به منظور کنترل میزان عیار را از دیگر برنامه‌های نمایندگی استاندارد در هفته جاری عنوان و خاطرنشان کرد: به منظور صیانت از حقوق شهروندی، کار نمونه‌برداری از واحدهای فروش زیور آلات طلا در این شهرستان به طور مداوم انجام می‌شود.

حقدوست در ادامه گفت: در طرح سنجش میزان عیار طلا، نمونه‌برداری از تزییناتی که دارای کد و شناسنامه هستند، انجام و برای کنترل عیار به آزمایشگاه‌های معتمد ارسال خواهد شد.

وی همچنین بازرسی از واحدهای تولید شن و ماسه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ماه گذشته برشمرد و گفت: به این واحدها مهلت صدور پروانه استاندارد داده شده است و در صورتی که نسبت به پروانه استاندارد اقدام نکنند طبق قانون برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه خواستار همکاری مردم در ارزیابی کیفیت کالا و خدمات شد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده اجناس فاقد تاریخ تولید و انقضاء، نشان استاندارد و بسته‌بندی مناسب، مراتب را با شماره تلفن 07443231015 گزارش دهند.

انتهای پیام/82016/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول