اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

سرانه ایمنی شهر قم با استانداردها فاصله دارد/ افتتاح 157 پروژه شهری در قم

شهردار قم با بیان اینکه سرانه ایمنی شهر قم با استانداردها فاصله دارد، گفت: احداث 9 ایستگاه آتش‌نشانی را با استفاده از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم در دستور کار داریم.

سرانه ایمنی شهر قم با استانداردها فاصله دارد/ افتتاح 157 پروژه شهری در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه 287 طرح و پروژه عمرانی استان که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: 212 پروژه شهرداری قم با اعتبار 116 میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر آماده بهره‌برداری بود که از این تعداد 157 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد: 55 پروژه هم آماده بود اما به علت بارش‌های اخیر نتوانستیم این پروژه‌ها را افتتاح کنیم که تا پایان سال در ایام مختلف این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رسمی می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه مهمترین پروژه‌های شهرداری 128 پروژه عمرانی است، ابراز داشت: این پروژه‌ها شامل بازگشایی خیابان، تملک املاک در مسیر، راه‌اندازی کارخانه پیشرفته تولید آسفالت، زیرسازی و آسفالت معابر، جدول‌گذاری و افتتاح ساختمان اداری شهرداری مرکز است.

شهردار قم با بیان اینکه در خصوص توسعه فضای سبز 57 پروژه شامل ایجاد بوستان‌ها و تملک‌ها و بوستان‌های محلی انجام شده است، اظهار داشت: از این تعداد 20 بوستان محلی است که فضای سبز شهر از 15.5 به 16 متر در سال 92 افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش این پروژه‌ها 118 میلیارد ریال است، تصریح کرد: بوستان جوان مهمترین این بوستان‌ها است و به علت بارش برف، امکان بهره‌برداری از فاز نخست آن در ایام دهه فجر نبود.

دلبری تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم 15 اسفند همزمان با روز درختکاری، این بوستان را که سازمان جهاد کشاورزی در اجرای آن همراهی خوبی با شهرداری داشته است، به بهره‌برداری برسانیم.

وی یادآور شد: 75 هکتار بوستان جوان در فاز نخست به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم آن نیز تا 75 هکتار دیگر قابل توسعه است.

شهردار قم همچنین از احداث بوستان ارغوان ویژه بانوان خبر داد و ابراز داشت: این بوستان در میدان آزادگان قم به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار بانوان مناطق 3 و 6 شهرداری و دیگر همشهریان گرامی قرار خواهد گرفت.

وی پروژه‌های آتش‌نشانی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری قم ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه سرانه‌های ایمنی شهر قم با استانداردها فاصله دارد پروژه‌های آتش‌نشانی از پروژه‌های مهم به شمار می‌رود و از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم 9 ایستگاه آتش‌نشانی را در دستور کار قرار دادیم که در این زمینه 79 میلیارد هزینه شده است.

دلبری همچنین احداث نمازخانه، حمام، سرویس بهداشتی در بوستان‌ها را از جمله پروژه‌های خدماتی شهرداری ذکر کرد و گفت: در بخش حمل و نقل و ترافیک نیز پروژه‌هایی از جمله هوشمندسازی تقاطع‌ها و نصب دوربین جزو برنامه‌های مدیریت شهری است که امروز شاهد افتتاح برخی از آنها هستیم.

وی در پایان سخنان خود ابراز کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و ادارات و تعامل بسیار خوبی که بین مجموعه شورای اسلامی شهر، شهرداری و استانداری ایجاد خواهد شد بتوانیم در آینده شاهد پیشرفت پروژه‌های عمرانی باشیم و خدمات قابل توجهی در شان زائران و مجاوران کریمه اهل بیت ارائه کنیم.

انتهای پیام/78010/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول